سیاستاخبارTOP

کابلوف؛مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در ملل متحد به نماینده‌ امارت اسلامی است

 

کابل ۵ ثور باختر

ضمیر کابلوف، نماینده خاص رییس جمهور روسیه برای افغانستان در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت: مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در ملل متحد به نماینده امارت اسلامی است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با ضمیر کابلوف، نماینده خاص رییس جمهور روسیه برای افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدار که سفیر روسیه در کابل نیز حضور داشت، ضمیر کابلوف در کنار آنکه خواستار گسترش مناسبات میان افغانستان و روسیه شد، گفت: مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در ملل متحد به نماینده امارت اسلامی است.

 کابلوف افزود که روابط مثبت روسیه با امارت اسلامی افغانستان ادامه خواهد داشت و همچنان سرمایه گذاران روسیه علاقمند سرمایه گذاری در افغانستان است.

نماینده خاص روسیه برای افغانستان از تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش و مبارزه علیه مواد مخدر را تقدیر کرد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان نیز در این دیدار گفت که امارت اسلامی از موقف مسکو در مورد افغانستان استقبال و از کمک‌های آن کشور تشکر می‌کند.

مولوی عبدالکبیر از ضرورت کمک‌های روسیه در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و بازسازی زیربناهای افغانستان یادآوری کرد و گفت که تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدها را در منطقه بگیرد.

 معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان بر تفویض عضویت رسمی در فارمت مسکو به افغانستان ابراز آرزومندی کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا