اخبارجهان

چین، کانادا از فعالیت های تحریک آمیز دست بردارد

چین، ۱۶ جوزا، باختر
وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین، کانادا به بهانه های مرتبط با کوریای شمالی تلاش دارد تا امنیت ملی چین را به خطر بی ندازد که این مسئله از نظر بیجنگ قابل قبول نیست.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ریانووستی، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی کانادا به بهانه اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد کوریای شمالی، فعالیت های اطلاعاتی و تحریک آمیز برضد چین را تشدید کرده است.
در این بیانیه چین از کانادا می خواهد از تحریکات در محدوده هوایی بین المللی خود داری کند و در غیر این صورت اتاوا مسئول عواقب آن خواهد بود.
اتاوا پایتخت کانادا پیشتر مدعی شده بود که طیاره های نظامی این کشور که در آسیا فعالیت می‌کنند، بارها توسط جنگنده های چینی در فواصل بسیار نزدیک به طرزی خطرناک مورد حمله قرار گرفته ‌اند.
در همین رابطه چند روز پیشتر کانادا اعلام کرد که قوای هوایی این کشور مجبور شده اند مسیر خود را برای جلوگیری از برخورد در حین انجام عملیات در حریم هوایی بین المللی نزدیک کوریای شمالی تغییر دهند.
اتاوا این رفتار چینی ها را غیرمسلکی و به طور بالقوه خطرناک خوانده بود.
ذکر این مسئله ضروری است که کشورهای غربی و متحدان آمریکا به ویژه کانادا و استرالیا همراستا با حضور نظامی گسترده ایالات متحده در منطقه آسیا-اقیانوسیه که در سیاست جدید واشنگتن یا ایندوپاسیفیک خوانده می شود، سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون بیجنگ دارند. میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا