اخباراقتصادTOPجامعه

پروژه حفظ و مراقبت بند سرخاب لوگر افتتاح شد

کابل، ۲۵ جدی، باختر
پروژه حفظ و مراقبت بند سرخاب ولایت لوگر امروز به ارزش بیش از ۱۱ میلیون افغانی افتتاح شد.
غلام جیلانی حق پرست، رئيس اطلاعات و نشرات وزارت انرژی وآب دراین باره به آژانس باختر گفت: ‌این پروژه با حضور ملا عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی، مولوی ضیاالرحمن مدنی، والی لوگر، شماری مسئولین امارت اسلامی، بزرگان قومی و تعدادی باشند گان محل افتتاح و کار عملی آن آغاز گردید.
سرپرست وزارت آب و انرژی هنگام افتتاح این پروژه اظهار داشت که بزرگان امارت اسلامی با تعهد کامل و احساس مسئولیت پذیری، شبانه روز تلاش می نماید تا هرآنچه را که به ملت وعده می سپارد جامه عمل بپوشاند.
همچنان والی لوگرنیز در این مراسم از اهمیت بند سرخاب سخن گفته از مردم خواست تا در راستای حفظ و مراقبت بند با وزارت آب و انرژی همکاری نمایند.
ازسوی هم مولوی محمد اسماعیل آخندزاده، رئیس حوزه فرعی ولایت لوگر و شماری از بزرگان قومی آن ولایت با اشاره مختصر به پروژه های تحت کار وزارت آب و انرژی در ولایت لوگر، از فعالیت های این وزارت اظهار قدردانی کرد.
به گفته منبع:‌ بند ذخیروی سرخاب که در ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر موقعیت دارد با داشتن ۲۵ متر ارتفاع و ۱۳۵ متر طول دارای ظرفیت ذخیره ۹ میلیون متر مکعب آب بوده و حدود سه هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا