سیاستاخباراقتصادTOP

وزارت معادن و پترولیم با وزارت معادن ازبکستان ویدیو کنفرانس برگزار کرد

کابل ۱۵ حمل باختر
وزارت معادن وپترولیم به منظور همکاری های دوجانبه میان وزارت معادن و پترولیم افغانستان و وزارت معادن ازبکستان و از طریق ویدیو کنفرانس جلسه برگزارکرد.
دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم بانشر این خبر نگاشته است:‌ در این جلسه شیخ ضیاءالرحمن الآریوبی، معین پلان و پالیسی و روئسای وزارت معادن و پترولیم افغانستان، همچنان مولوی مغفورالله شهاب سفیر افغانستان در تاشکند، مشاورین و روئسای وزارت جیولوجی و معادن و سکتور خصوصی ازبکستان اشتراک نموده بودند.
معین پلان و پالیسی وزارت معادن و پترولیم در مورد روابط نیک و دیرینه بین افغانستان و ازبکستان صحبت کرده گفت: خوشبختانه افغانستان دارای امنیت سرتاسری و حاکمیت ملی و دارای منابع معدنی نهایت فراوان است و زمینه مناسب برای سرمایه گذاری روی منابع معدنی کشور نیز مساعد میباشد.
او گفت : سرمایه گذاران کشور دوستازبکستان با استفاده از این فرصت می‌توانند در معادن افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.
در این ویدیوکنفرانس جانب ازبکستان در رابطه به اهمیت روابط افغانستان و ازبکستان صحبت نموده؛ علاقمندی شان را در بخش های سروی، تفحص، اکتشاف و استخراج معادن نفت و گاز، مس، آهن، سمنت، طلا و زغال سنگ افغانستان ابراز نموده خواهان خرید یک میلیون تن زغال سنگ سالانه و ایجاد سهولت ها برای هیئت جیولوجی و معادن ازبکستان در افغانستان گردیده همچنان پرسش ها و ملاحظات شان را با وزارت معادن و پترولیم شریک ساختند.
در اخیر هر دو طرف بر تداوم همکارهای مشترک و هماهنگی بیشر میان
وزارت معادن و پترولیم افغانستان و وزارت جیولوجی و معادن ازبکستان تاکید نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا