اخبارجامعهTOP

“وزارت امور شهدا و معلولین در تمام ولایات خدمات یکسان  به معلولان ارائه می کند”

 

کابل11 دلو باختر

معین وزارت امور شهدا و معلولین در دیدار با نمایندۀ ویژۀ بخش آسیائی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ گفت که آنان، در تمام ولایات خدمات یکسان را به افراد دارای معلولیت ارائه می کنند.

اوگفت که تلاش دارند تا به مشکلات و چالش های فرا راه این قشر مظلوم رسیدگی کامل صورت بگیرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور شهدا و معلولین امروز با نشر این خبر گفته است الحاج ملا عبدالرزاق آخند معین مسلکی و تخنیکی وزارت امور شهدا و معلولین با ریتوستاکر نمایندۀ ویژۀ بخش آسیائی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ دیدارکرد.

در این دیدار،  ملا عبدالرزاق آخند معین مسلکی و تخنیکی وزارت امور شهدا و معلولین پیرامون چگونگی ارائه خدمات به معلولین صحبت نموده افزود: وزارت امور شهدا و معلولین در تمام ولایات کشور خدمات یکسان را به افراد دارای معلولیت ارائه میکند و تلاش ما این است که به مشکلات و چالش های فرا راه این قشر مظلوم (ایتام، زنان بیوه و معلولین) رسیدگی کامل صورت بگیرد.

موصوف همچنان در رابطه به فعالیت های کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در افغانستان اشاره نموده گفت، خدماتی را که کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ به افراد دارای معلولیت در افغانستان ارائه مینمایند، بهتر خواهند بود تا این خدمات در هماهنگی با وزارت امور شهدا و معلولین صورت گیرد تا باشد معلولین به گونۀ بهتر و یکسان از این خدمات بهرمند گردند.

ریتوستاکر نماینده ویژۀ بخش آسیائی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در رابطه به فعالیت ها و دستآوردهای این کمیته در افغانستان معلومات همه جانبه ارائه نموده افزود: کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ به شمول کابل در ولایات ننگرهار، هرات، هلمند، بلخ و بدخشان برای افراد دارای معلولیت در بخش های ارتوپیدی، اشتغال زایی، آموزش های حرفوی و قرضه های کوچک به منظور رفاه اقتصادی خدمات عرضه می کند.

وی  افزود: وزارت امور شهدا و معلولین با وجود امکانات دست داشته اندک مالی، خدمات شایستۀ را به معلولین ارائه نموده است.

 وی علاوه نمود: نیاز است تا کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در هماهنگی با وزارت های امور شهدا ومعلولین و صحت عامه به منظور ارائه خدمات به آنعده معلولین که تا اکنون به خدمات دسترسی کامل نداشته اند، زمینه عرضۀ خدمات بهتر را در بخش های مختلف فراهم نمایند.

ملا صدوخان حق شناس رئیس ارتباط خارجه و پلان وزارت امور شهدا و معلولین نیز صحبت نموده گفت: در این وزارت سیستم دیتابیس منظم به منظور ثبت ورثۀ شهدا و افراد دارای معلولیت ایجاد گردیده که در آن ارقام و مشخصات آنها ثبت و راجستر میگردد، این وزارت همچنان برای خود کفائی معلولین یک مرکز آموزش های حرفوی نیز دارد که در آن حرفه های مختلف به افراد متذکره تدریس میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا