سیاستاخبارTOP

وزارت امور خارجه امارت اسلامی، خواستار پایان فوری جنایات رژیم صهیونیستی درغزه شد

کابل ۲۳ دلو باختر
وزارت امور خارجه امارت اسلامی در اعلامیه‌ی خواستار پایان فوری جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه شده است.
در اعلامیه گفته شده است: امارت اسلامی جنایات مداوم صهیونیستی در غزه را با شدید‌ترین الفاظ تقبیح می‌کند و خواستار پایان فوری‌ آن‌ است.
در این اعلامیه‌، آمده است «پس از چهار ماه حملات وحشیانه بالای شمال و جنوب نوار غزهٔ ، روز گذشته متجاوزین صهیونیست حملات وحشیانه را بالای شهرک رفح آغاز کردند، جائیکه نزدیک به یک‌و‌نیم میلیون فلسطینی که بیشتر آنان کودکان و زنان اند و از ترس بمباران و جنگ در آن پناه جسته اند.»
اعلامیه می‌افزاید که ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح فاجعه‌ای بزرگ دیگر ایجاد و بحران کنونی را عمیق‌تر خواهد کرد.
دراعلامیه تذکر رفته است؛ امارت اسلامی جنایات مداوم صهیونیست‌ها را با شدیدترین ‌الفاظ محکوم می‌کند و خواستار پایان فوری آن است و از جهانیان و کشورهای مؤثر درمنطقه، کشورهای اسلامی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر می‌خواهد تا جلو نسل‌کشی جاری در غزه و فلسطین اشغال‌شده را بگیرند و راه را برای حل اساسی این قضیه هموار کنند.
وزارت امور خارجه افغانستان هم‌چنان بیان داشته که ادامه‌ی نسل‌کشی درغزه، نظم حاکم بین‌المللی و ارزش‌های مدعی آن را با پرسش‌های جدی مواجه ساخته و این نسل‌کشی قرن، اعتبار ضعیف سازمان‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های بشردوستانه را بیشتر از بین خواهد برد.
این اعلامیه در حالی صادر شده است که رژیم صهیونیستی اسرائیل از هفت اکتوبر سال گذشته میلادی تا اکنون حملات خود بر غزه را همچنان ادامه داده است.
این رژیم روز گذشته به یک پناه‌گاهی آواره‌گان فلسطینی در شهر رفح غزه حمله هوایی کرد که در نتیجه آن تعدادی زیادی از فلسطینی‌ها شهید و زخمی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا