اخباراقتصادجامعه

والی هرات: حریق یک تانکر گاز سبب بروز فاجعه در گمرک هرات شده است

هرات/ ۲۷ دلو/ باختر

سید عبدالوحید زاهد قتالی والی هرات، امروز در نشستی با خبرنگاران گفت که حریق یک تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه سبب بروز فاجعه شده است.

او همچنان گفت که براساس بررسی های نخستین، بیش از ۲۵۰۰ تانکرمواد نفتی در این گمرک وجود داشت در حالی که ظرفیت عادی و قانونی آن شش صد واسطه است.

او گفت: گروه بررسی کننده به زودی میزان آسیب های مالی در پی این آتش سوزی را اعلام خواهد کرد.

با این حال مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می گویند که ده ها میلیون دالر در اثراین رویداد به بخش خصوصی آسیب مالی رسیده است.

به گفته والی هرات، رییس جمهوری کشور برای مهار آتش و جلوگیری از آسیب‌های آن هدایت داده بود، و به اساس آن، تمامی نیروی ملکی و نظامی به ساحه اعزام شدند که ۸۵ درصد وسایط به صورت مصوون از ساحه بیرون کشیده شد.

والی هرات با ابراز تاثر از بروز این فاجعه می‌گوید این آتش‌سوزی خساره های سنگین مالی به بخش خصوصی و روحیۀّ تجارت و ترانزیت وارد کرده است.

قتالی تاکید می‌کند که با وجود گسترده بودن سطح آتش، خوشبختانه با تلاش‌های ملکی و نظامی موفق به نجات درصدی بلندی از اموال تجار شدند.

به گفتۀ قتالی، ۸۵ درصد اموال تجار از فاجعه نجات داده شد و تنها ۱۵ درصد این اموال طعمۀ حریق شده است.

وی از دولت ایران که در مهار آتش‌سوزی کمک کرد ابراز قدردانی کرد و تاکید کرد که در حال حاضر تنها دو درصد از آتش‌سوزی باقی مانده و متباقی مهار شده است.

در این کنفرانس والی هرات همچنان بیان کرد که در حادثۀ آتش‌سوزی گمرک هرات تنها ۱۷ تن زخمی شده اند که ۵ تن آنان برای درمان بیشتر به کشور ایران انتقال شده اند. ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا