سیاستاخبارTOP

نماینده ویژه رییس جمهورروسیه؛ پیشرفت‌ها در افغانستان را با رییس جمهور کشورم، شریک خواهم کرد

کابل ۲۲ دلو باختر
روسلان عادلگیرییف، مشاور و نماینده‌ای ویژه رییس جمهور روسیه در بخش اقلیم در دیدار با امیر خان متقی سرپرست وزارت امورخارجه متعهد شد که تصویر واقعی پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با رییس جمهورآنکشورشریک خواهد کرد.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان، درخبرنامه‌یی نوشته است که روسلان عادلگیرییف که به افغانستان آمده است، در دیدار خود با امیر خان متقی درمورد روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌ها در بخش تغییر اقلیم میان دو کشور و همچنان راه‌های ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان دو‌کشور بحث کرده است.
مولوی امیرخان متقی به نوبه خود خواستار گسترش روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه شده و گفته است، با ارتقا روابط میان دو کشور پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد.
مولوی متقی افزود که افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌یی نقش ندارد، اما از تاثیرات منفی تغییر اقلیم مصئون نیست. بنابراین او از جانب روسیه خواست که به کارمندان ادارات حفظ محیط زیست و جنگلات افغانستان آموزش دهند.
متقی هم‌چنان خواهان حمایت روسیه در قسمت حضور هیئت افغانستان در نشست‌های بین المللی پیرامون حفظ محیط زیست شده است.
روسلان عادلگیرییف، مشاور و نماینده‌ای ویژه‌ای رییس جمهور روسیه در بخش اقلیم نیز در مورد راه‌های ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه صحبت کرد، برای سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان وعده سپرد که تصویر واقعی پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با رییس جمهور روسیه شریک خواهد کرد.
عادلگیرییف، گفت: نماینده‌گان افغانستان باید در نشست‌های بین المللی پیرامون تغییر اقلیم اشتراک کنند. به گفته‌ای وی؛ روسیه در نشست آینده «کاپ ۲۹» که در شهرباکوی آذربایجان برگزار خواهد شد، از اشتراک هیئت افغانستان حمایت خواهد کرد.
او افزوده است که کمیسیون‌ دو جانبه تجاری افغانستان و روسیه باید به کار خود آغاز کند.
این در حالی است که روز گذشته کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی به ابتکار پوهنتون ننگرهار و به همکاری وزارت تحصیلات عالی در شهر جلال آباد برگزار شد و در آن شماری از اعضای کابینه امارت اسلامی و اساتید از نهاد های اکادمیک داخلی و خارجی شرکت داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا