سیاستاخبارجامعهTOP

مولوی عبدالکبیر: نیروی امارت اسلامی مثبوت است و از قلمرو، نوامیس و جان مردم افغانستان دفاع می کند

کابل ۱۹ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزار امارت اسلامی افغانستان در یک نشست مردمی در پروان گفت که نیرو و توان امارت اسلامی افغانستان مثبوت بوده و از قلمرو این کشور، نوامیس و جان مردم دفاع می‌کند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا که اخیرا به پروان سفر کرده، طی یک نشست مردمی در آن ولایت گفت”تحکیم نظام اسلامی و اخراج اشغالگران نه تنها خواست مجاهدان بلکه خواست همه ملت بود.”

در این نشست مردمی، شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر باالمعروف و نهی عن المنکر و سمع شکایات، ملا نورالله نوری سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل، مولوی عبدالعلی قدرت الله امینی والی پروان، مسوولان محلی، شماری از بزرگان قومی، علما، مجاهدان و جوانان از ولسوالی‌های مختلف این ولایت نیز حضور داشتند.

مولوی عبدالکبیر به مردم اطمینان داد که اهداف جهاد مردم افغانستان یکی بوده و همه ملت در این افتخارات شریک هستند و هیچ قومی  نباید احساس بیگانه‌گی کند چرا که همه در نظام کنونی یکسان هستند.

به گفته‌ی وی؛ با روی کارآمدن امارت اسلامی در سطح کشور پروژه های بزرگ انکشافی، اقتصادی و زیربنایی تطبیق شده که در خود کفایی و رشد اقتصادی کشور و مردم ما موثر و با ارزش بوده است.

او بیان داشت که روابط سیاسی افغانستان با کشور ها تامین و بنادر تجاری و قنسولگری‌های کشورها باز است.

مولوی عبدالکبیر به مردم پروان اطمینان داد که رهبری ا‌مارت اسلامی افغانستان به تمام نظامیان قبلی عفو داده و با هیچ کسی دشمنی نداشته و از مردم خواست که فرزندان‌شان را که در کشورهای همسایه بسر می برند، اطمینان بدهید که به کشور برگردند و با عزت زنده‌گی کنند.

مولوی عبدالکبیر همچنان اطمینان داد که هیچ قوم در نظام امارت اسلامی افغانستان برتری نداشته و اجرای وظیفه به اساس تخصص و شایستگی پیش می رود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان از مردم خواست که نگذارند دشمن از فرزندان شان در مقابل نظام اسلامی استفاده کند.

همین گونه، ملا نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل امارت اسلامی افغانستان گفت که در طول بیست سال افغانان تکالیف و زحمات زیادی را متحمل شدند و قدرت‌های جهانی را شکست و نظام کنونی را قایم کردند، حال نیاز است که امارت اسلامی افغانستان از این زحمات و تکالیف مردم قدردانی کرده دروازه به دروازه جویای احوال مردم شود و نیازمندی آنان را فراهم کند.

ملا نوری، اشاره کرد که جهاد حق بوده و دین اسلام از همین راه قایم می‌شود و همین جهاد برحق مجاهدان بود که امارت اسلامی در کشور حاکم شده است.

شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امربالمعروف و نهی عن المنکر امارت اسلامی افغانستان گفت”هدف از جهاد چهار دهه مردم افغانستان اخراج اشغالگران و تطبیق نظام اسلامی بود که خوش بختانه این اهداف با زحمات مجاهدان تحقق یافت و اشغالگران شرمنده از این کشور اخراج شدند.”

حنفی تحفظ عقل، نفس، ناموس، عزت، آبرو، جان و مال مردم را یکی از اهداف اساسی و ضروری نظام اسلامی خواند و افزود که نظام اسلامی می‌کوشد تا شریعت را تطبیق و مجرمان را مطابق آن مجازات کند.

به گفته‌ی وی؛ امروز در افغانستان برای مغرضین و تخریب کاران نظام اسلامی هیچ جای پاه نبوده و نیاز است که مردم با نظام شان همکاری جدی داشته باشند.

مولوی عبدالعلی قدرت الله امینی والی پروان نیز ضمن آنکه حضور مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا و هیئت همراه‌اش را به این ولایت خیر مقدم خواند، گفت” جای نهایت خوشی و خوشبختی است که امروز در محفل با شکوهی که در یک فضای امن، مملو از صمیمیت و اخوت برگزار شده باهم جمع شدیم که این همه محصول رشادت و زحمات مسوولان و مجاهدان امارت اسلامی افغانستان است.”

مولوی امینی ، به ایستادگی و فداکاری مجاهدان و همکاری ملت افغانستان در طول جهاد اشاره کرد، گفت”ملت سلحشور و باوقار افغانستان توانستند قدرت‌های تا به دندان مسلح را شکست و یک افتخار بزرگ کسب کند که جای نهایت خرسندی است.”

وی افزود”هرگاه اصلاح البلاد و اصلاح العباد در جامعه تحقق پیدا کند، بدون شک امنیت، رفاه و آسایش به وجود می آید.”

به گفته‌ی والی پروان؛ در افغانستان گروهایی وجود داشت که مسلمانان را از هم جدا می‌کردند و تفرقه می‌انداختند؛ خوشبختانه با آمدن نظام امارت اسلامی همه ملت تحت قیادت یک رهبر و یک نظام قرار گرفتند که در راس آن همه علما و حفاظ قرار داشته که این همه از فداکاری و زحمات ملت افغان است.

هم‌چنان شیخ محمد عزیز مظهری، رییس محکمه نظامی زون مرکز نیز طی نشست یادشده گفت که راز موفقیت جهاد مجاهدان امارت اسلامی در مقابل آمریکا، اتحاد و اطاعت از رهبری واحد بود، برخلاف جهاد افغانان در مقابل شوروی که قربانی قوم‌پرستی، سمت پرستی و برادر کشی شد.

مولوی نصیر احمد مخبت، به نمایندگی از علما، راه اندازی این نشست مردمی و حضور مقامات رهبری امارت اسلامی را یک گام نیک دانست و به رهبری امارت اسلامی افغانستان اطمینان داد که امنیت در پروان تامین بوده و باشنده‌گان این ولایت از نظام اسلامی حمایت می‌کنند.

گفتنی است که او برخی از پیشنهادات و خواست‌های مردم پروان را شریک کرده و از رهبری امارت اسلامی افغانستان خواست که به آن توجه جدی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا