سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالکبیر: به شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد

 

کابل ۵ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با هیئت دولت مالیزیا گفت: امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی دست‌آوردهای دارد و به شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با هیئت دولت مالیزیا تحت ریاست داکتر شاه زلینا کوی، نماینده صدراعظم آن کشور دیدار کرد در این هیئت نماینده دفتر صدراعظم آنکشور ونمایندگان وزرات‌های دفاع، امور داخله و خارجه مالیزیا، شرکت دارند.

در این دیدار، خانم داکتر شاه زلینا، گفت که هدف از آمدن آنان، گسترش مناسبات میان امارت اسلامی و مالیزیا است و مقامات آن کشور در رابطه به افغانستان نظر مثبت دارند و حاضر هستند در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی همکاری کنند.

هیئت مالیزیا بیان داشت که با وجود محدودیت‌ها بالای امارت اسلامی افغانستان، افغانستان در برخی موارد پیشرفت‌های «خوبی» داشته است، اما متاسفانه رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دست‌آوردها تلاش می‌کنند.

 هیئت یادشده افزوده است که پیام امارت اسلامی را به مقامات عالی رتبه کشورش می‌رسانند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا مالیزیا را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و گفت که آن کشور در سیاست خارجی امارت اسلامی جایگاه مهم و ویژه دارد.

 مولوی عبدالکبیر افزود که شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آنچه است که رسانه های غربی در باره آن گزارش می‌دهند، زیرا بعضی از حلقات پیشرفت و آرامی افغانستان را تحمل ندارند.

 او بیان داشت که حکومت افغانستان امنیت کامل را تامین کرده و امارت اسلامی از سرمایه گذاران مالیزیایی دعوت می‌کند که در افغانستان سرمایه گذاری کنند تا ضمن تجارت، باعث مناسبات مثبت نیز شود.

مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی دست‌آوردها دارد و تصریح کرد که به شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد.

معاون سیاسی ریاست الوزار هم‌چنان ضمن تشکر از کمک و همکاری‌های مالیزیا، گفت که اکنون امارت اسلامی با فقر میراث مانده از حکومت قبلی مبارزه می‌کند تا در زندگی افغانان تغییر مثبت ایجاد شود د و در این راستا به همکاری‌های بین المللی هم‌ نیاز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا