سیاستاخباراقتصادTOP

مولوی عبدالکبیر؛ ازسرمایه‌ گذاران جهان اسلام دعوت کرد درافغانستان سرمایه‌ گذاری کنند

 

کابل ۳ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با معاون سازمان همکاری‌های اسلامی در امور بشری، فرهنگی و اجتماعی، از سرمایه‌گذاران جهان اسلام دعوت کرد تا با استفاده از فرصت موجود، درافغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ارگ در خبرنامه‌‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا افغانستان با دوکتور طارق علی بخیت معاون سازمان همکاری‌های اسلامی در امور بشری، فرهنگی و اجتماعی و نماینده خاص سرمنشی این سازمان برای افغانستان و هیئت همراه اش دیدار کرده است.

در این دیدار، دوکتور طارق علی بخیت سفر هیئت سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان را نمایانگر نیت «نیک» و مناسبات «خوب» این سازمان با امارت اسلامی افغانستان دانست و گفت که جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی متعهد به کمک و همکاری با افغانستان است و اعضای این سازمان اعزام هیئت به افغانستان را برای تشخیص اولویت‌های افغانان فیصله کرده است.

 بخیت از ایجاد یک صندوق به هدف کمک از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان یاد کرد و افزود که این صندوق بخاطر جمع آوری کمک‌ها به افغانان ایجاد شده است.

او بیان داشت که سازمان همکاری‌های اسلامی برای افغانستان اجندای پنهان ندارد، بلکه تلاش می‌کند تا زمینه را برای کمک به افغانان و تعامل افغانستان با جهان فراهم سازد.

نماینده خاص سازمان همکاری‌های اسلامی برای افغانستان، تلاش‌های امارت اسلامی را در راستای مبارزه علیه داعش و سرکوب آن تقدیر کرد و به گفته‌ی وی؛ تلاش‌های امارت اسلامی در خصوص آغاز پروژه‌های زیربنایی و تقویت اقتصادی افغانستان، قابل توجه است.

 دوکتور طارق علی بخیت هم‌چنان گفت که کشورهای همسایه افغانستان که در برخی موارد نگرانی دارند، باید برای رفع آن از نزدیک با امارت اسلامی افغانستان صحبت کنند.

مولوی عبدالکبیرگفت: امارت اسلامی افغانستان از تلاش‌های سازمان همکاری‌های اسلامی بخاطر کمک به افغانستان و در سطح جهان تشکر می‌کند.

مولوی عبدالکبیر بر ادامه کمک‌های بشری به افغانان تاکید کرد و افزود که آرزومند است سازمان همکاری‌های اسلامی در راستای توسعه مناسبات افغانستان با سایر کشورها نقش مثبت ایفا کند.

 معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان داشت که امارت اسلامی در کمتر از سه سال، داعش را در افغانستان از بین برده و به کسی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

 او گفت که در افغانستان یک نظام کاملاً اسلامی و مستقل حاکم است که خواستار مناسبات نیک با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی است و همچنان خواستار توسعه همکاری، تعامل و ثبات در منطقه نیز است.

به گفته‌ی وی؛ «ما با کشورهای اسلامی مشترکات دینی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی داریم و توقع این است که برای تقویت این مشترکات در بخش‌های مختلف به همکاری ادامه دهیم

 مولوی عبدالکبیر از سرمایه گذاران جهان اسلام دعوت کرد تا با استفاده از فرصت موجود در افغانستان سرمایه گذاری کنند و گفت که در کمتر از سه سال در افغانستان پیشرفت‌های زیادی آمده است.

 معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود که به اساس فرمان رهبری امارت اسلامی، بد دادن دختران، محروم ساختن زنان از میراث و نکاح اجباری آنان منع اعلان شده است و این فرمان عملاً در حال تطبیق است و هم‌چنان تمام ماموران و معلمان طبقه اناث که در ادارات دولتی کار می کردند، از کار برکنار نشده‌اند و برای آنان معاش در خانه‌های شان پرداخت می‌شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان بیان داشت که کشورهای اسلامی باید در رابطه به موضوع غزه به حمایت شان از فلسطینیان مظلوم ادامه دهند و اجازه ندهند تا این سناریو در سایر نقاط جهان اسلام تکرار شود.

گفتنی است که دوکتور طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری‌های اسلامی در امور بشری، فرهنگی و اجتماعی و نماینده خاص سرمنشی این سازمان برای افغانستان و هیئت همراه‌اش از هنگام آمدن به کابل، علاوه از معاون سیاسی ریاست الوزرا با معاون اداری ریاست الوزرا و سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان نیز دیدار‌های داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا