اخبارسیاستفرهنگTOP

مولوی عبدالسلام حنفی از علمای کشور‌های اسلامی خواست؛ دستآورد های امارت اسلامی را به گوش جهانیان برسانند

 

کابل، ۱۳ قوس، باختر

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا از علمای کشور‌های اسلامی خواست که دستآورد  واقدامات سازنده امارت اسلامی را به گوش جهانیان و مسلمانان برسانند.

دفتر مطبوعاتی این معاونیت در خبرنامه‌یی نوشته است: مولوی عبدالسلام حنفی در دیدار با شماری از علما و مشایخ اتحاد علما مسلمین در کابل این خواست را مطرح کرده است.

مولوی حنفی نقش علما را در وحدت و اتحاد مسلمانان مهم خواند و گفت: برقراری صلح و امنیت در سرتاسر افغانستان، از بین بردن فساد اداری، منع کشت، تجارت و قاچاق مواد مخدر، جمع‌آوری و تداوی معتادین، و تعین معاش برای افراد نیازمند، ممنوع قرار دادن معاملات سود و ربا و انجام اصلاحات در ادارات و معاشات از اقدامات سازنده و مبثت امارت اسلامی است که علما و مشایخ باید آن را به گوش جهانیان و مسلمانان برسانند.

حنفی، افزوده که با اعلان عفو عمومی از سوی عالیقدر امیرالمؤمنین «حفظه الله تعالی» جان هزاران تن حفظ و از انتقام‌جویی در کشور جلوگیری شد.

معاون اداری ریاست الوزرا  با اشاره به اخراج مهاجران افغان از پاکستان گفت که هرچند این اخراج برخلاف تمام نورم‌های بین‌المللی انجام می‌شود، اما امارت اسلامی به خوبی این روند را مدیریت و به مشکلات عودت‌کننده‌گان رسیدگی کرده و برای اسکان دایمی آنان به همکاری جامعه بین المللی  نیاز است.

این علما که ریاست آن را دکتور شیخ علی محی الدین علی القره داغی، به عهده دارد از استقرار نظام اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی کردند و گفتند که اتحاد کشورها و امت‌های اسلامی در مسایل بین المللی از ضروریات حال حاضر است و دولت‌های اسلامی با درک این موضوع تلاش کنند تا مسلمانان جهان با همدیگر متحد شوند.

آنان هم‌چنان اقدامات امارت اسلامی به موضوعات مانند تأمین امنیت سرتاسری، تطبیق قوانین اسلامی و توسعه و بازسازی افغانستان در عرصه‌های محتلف را نیز تحسین کردند.

گفتنی است که علما و مشایخ اتحاد علما مسلمین تا اکنون با تعدادی زیادی از مقام‌های ارشد امارت اسلامی افغانستان از جمله ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرا امارت اسلامی دیدار‌های داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا