سیاستاخبارTOP

مولوی امیر خان متقی: وضعیت کنونی افغانستان باید تقویت شود

 

کابل، ۲۸ قوس، باختر

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گفته است که افغانستان با همسایه‌گان، منطقه و جهان روابط خوبی دارد و درهای تعامل بر روی همگان باز است، بنابراین این وضعیت باید تقویت شود.

دفتر مطبوعاتی این وزارت، در خبرنامه‌یی نوشته است که مولوی متقی در دیدار با رابرت دکسن، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان، این گفته‌ها را مطرح کرده است.

دکسن شرایط به میان آمده را فرصت مناسبی برای توسعه مسایل اقتصادی و سیاسی در کنار کمک‌های بشردوستانه عنوان کرد و گفت که آنان خواهان افغانستان صلح آمیز و باثبات است، خشونت را برای رسیدن به اهداف سیاسی به شدت رد می‌کنند و این موضع را رسما اعلام کرده‌اند.

او هم‌چنان آخرین گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل را از نظر خودشان متعادل خواند.

مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد را در بیشتر موارد مثبت خواند، اما بخشی از این پیشنهاد را که تعیین نماینده جدید برای افغانستان است، با شرایط فعلی درست و مناسب ندانست.

مولوی  متقی،  گفت « اکنون افغانستان در هر زمینه ای روز به روز در حال پیشرفت است، با کشور‌های همسایگان، منطقه و جهان روابط خوبی دارد و درهای تعامل به روی همگان باز است، بنابراین این وضعیت باید تقویت شود.»

گفته شده است که متقی نیز بر توسعه روابط دو کشور و به ویژه افزایش سطح تجارت تاکید و از موضع وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان در خصوص خدمات کنسولی در بریتانیا یاد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا