سیاستاخبارTOP

مولوی امیر خان متقی با معین وزارت تجارت پاکستان ملاقات کرد

 

کابل ۸ حمل باختر

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان با معین وزارت تجارت پاکستان، که مصروف دیدار از کابل است ملاقات کرد.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است « در این ملاقات که هدف آن تقویت تجارت، ترانزیت و روابط اقتصادی بود، مولوی امیرخان متقی در مورد مشکلات موجود در بخش‌های یادشده و راه‌ حل‌های آن صحبت کرده است.»

تکل می‌افزاید که مولوی متقی، دررابطه به مشترکات و ارزش‌های مردمی دو کشور اظهار داشت که حکومت‌ها مسوولیت تأمین آن را دارند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشور هم‌چنان از اقدامات مخلصانه برای حل مشکلات موجود در بخش‌‌های تجارت و ترانزیت یادآوری کرد و‌ آن را لازمی دانست.

محمد خرم آغا، معین وزارت تجارت پاکستان گفت که آنان وارد گفتگو با مسوولان وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان هستند و اطمینان داد که در آینده نزدیک به مشکلات موجود در بخش‌های تجارت و ترانزیت تا حد امکان رسیدگی خواهد شد.

براساس گفته‌های تکل؛ دوطرف ضمن گسترش و تقویت روابط تجاری و ترانزیتی، روی ایجاد تسهیلات برای رفت‌وآمد مسافران، بیماران و تجار از راه‌های عبوری خط فرضی دیورند تأکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
WP RSS Plugin on WordPress