سیاستاخباراقتصادTOP

مولوی امیر خان متقی؛ افغانستان آماده آغاز پروژه‌های بزرگ منطقه‌ی است

کابل ۵ دلو باختر
مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی می گوید: افغانستان آماده‌گی کامل برای آغاز کار عملی پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای مانند کاسا یک هزار را دارد.
دفتر مطبوعاتی این وزارت، در خبرنامه‌یی نوشته است: مولوی امیرخان متقی این گفته‌ها را در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرغزستان، که در یک سفر رسمی به کابل آمده است بیان کرده است، دراین دیدار در رابطه به همکاری تجاری و ترانزیتی دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
مولوی متقی به وزیر اقتصاد و تجارت قرغزستان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان معلومات داد و گفت: پیشرفت‌های اخیر در ساحه امنیت و ثبات در افغانستان فرصت‌های خوبی را برای رشد تجارت و ترانزیت ایجاد کرده است.
به‌گفته‌ی وی؛ اکنون امارت اسلامی افغانستان با امکانات خودش پروژه‌های بزرگ اقتصادی را آغاز کرده وآماده است که کار عملی پروژه‌های بزرگ منطقه‌ی مانند کاسا یک هزار را آغاز کند.
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، از سیاست‌های قرغزستان درقبال افغانستان استقبال کرد و به هیئت قرغزستان گفت که باید تسهیلات برای واردات تاجر افغانی از چین از طریق قرغزستان افزایش یابد تا این مسیر به یک مسیر ترانزیتی موفق مبدل شود.
امان گلدیف دانیار، وزیر اقتصاد و تجارت قرغزستان گفت: کشورش روابط گسترده‌ای با افغانستان در بسیاری از زمینه‌ها دارد و اکنون این ظرفیت به میان آمده است که صادرات و واردات میان دو کشور افزایش یابد و هم‌چنان فرصت‌های خوبی برای کار مشترک میان افغانستان و قرغزستان در زمینه های تجارت، ترانسپورت، ترانزیت، انرژی، زراعت و تحصیلات عالی وجود دارد.
دانیار افزود که پس از تغییرات مثبت در افغانستان، فرصت‌های کار مشترک در بسیاری از زمینه‌ها نمایان شده است.
او هم‌چنان بیان کرد که در این سفر جمعی از تاجران قرغز را نیز با خود آورده، تا با حکومت افغانستان و سکتور خصوصی بحث کاری تجارتی داشته باشند.
سرپرست وزارت امورخارجه امارت اسلامی خواستار تسهیل در صدور ویزا قرغزستان برای تجاران افغان برای توسعه تجارت شد و اطمینان داد که افغانستان از رشد روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا