سیاستاخبارTOP

مولوی امیرخان متقی در دیدار با ضمیر کابلوف؛پس از ‌وضاحت کامل،موقف خود را دربرابرنشست دوم دوحه ابراز خواهیم کرد

 

کابل ۵ ثور باختر

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در ملاقات با نماینده ویژه روسیه، گفت:حکومت افغانستان مشغول گفتگو با ملل متحد است و پس از ‌وضاحت کافی در مورد آجندا و ترکیب نشست بعدی دوحه، موقف خود را ابراز خواهد کرد.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در صفحه‌ اکس‌اش نوشته است: مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه امارت اسلامی افغانستان امروز با ضمیر کابلوف، نماینده‌ویژه‌ رییس جمهور روسیه برای افغانستان که به کابل آمده است ملاقات کرد.

در این ملاقات، روی مسایل دوجانبه‌ میان افغانستان و روسیه، نشست بعدی دوحه در باره افغانستان به ابتکار ملل متحد برگزار خواهد شدو مسایل منطقه ‌یی بحث و بررسی های صورت گرفت.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه از موضع حمایتی روسیه از امارت اسلامی در نشست‌های منطقه‌یی و بین‌المللی قدردانی کرد و خواهان تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری بین دو کشور شده است.

 مولوی متقی گفت که روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به گسترش است و افغانستان اکنون در نزدیک به همه کشورهای منطقه سفارت‌های فعال دارد.

وی روابط افغانستان با روسیه رامهم خواند و افزود که واقعیت‌های عینی افغانستان باید درک شود و اکنون شرایط در افغانستان طوری حاکم نیست که نیاز به نمایندهٔ ویژهٔ ملل متحد باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: حکومت افغانستان مشغول گفتگو با ملل متحد است و پس از ‌وضاحت کافی در مورد آجندا و ترکیب نشست دوحه، موقف خویش را ابراز خواهد کرد.

 ضمیر کابلوف، نماینده‌ای ویژه‌ رییس جمهور روسیه گفت که توافق حکومت افغانستان باید در مورد هر گونه نشست که در مورد افغانستان برگزار می‌شود، اخذ شده باشد و در نشست آیندهٔ دوحه نیز مهم است تا ملل متحد توافق افغانستان را داشته باشد و تأکید کرد که این سلسله بدون توافق حکومت افغانستان هیچ نتیجه داشته نمی‌تواند.

کابلوف افزود که کشورهای جهان به‌جای راهکار های چندجانبه باید روابط خویش با حکومت افغانستان را از طریق راهکار دوجانبه حفظ کنند.

 او تاکید کرد که امریکا باید دارایی‌منجمد افغانستان را آزاد سازد به تحریم‌های یک‌جانبهٔ غیرقانونی بالای نظام بانکی پایان بخشد و مسوولیت‌های خویش را ادا کند.

 نماینده‌ای ویژه رییس جمهور روسیه هم‌چنان گفت که دوکشور باید همآهنگی بیشتر داشته باشند و ابراز امیدواری کرد که سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در جریان سال جاری به روسیه سفر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا