اخبارگزارش ها

مهاجرت یک مسله عاطفی است نه سیاسی

کابل/ 18  دلو/  باختر

مهاجرت یک مسئله عاطفی است که باید  با دید بشر دوستانه وانسان دوستانه دنبال شود٬ نه آن که از مهاجرین  به عنوان راهبردی برای اهداف معین سیاسی و اقتصادی کار گرفته شود.

گزارشگر آژانس باختر می نگارد؛ در روز های اخیر روایت های تلخی از اخراج دسته جمعی شماری از مهاجران افغان از یک کشور همسایه شنیده می شود.

این در حالی است که روزانه شماری زیادی از افغانان به جمع آن هموطنان خود دربیرون ازمی پیوندند که بیشتر به دلایل مشکلات اقتصادی و بیکاری  دست به مهاجرت می زنند و برای پیدا کردن یک لقمه نان، تن به کارهای شاق  می دهند٬ مگر مرزبانان شماری ازکشور های همسایه  با مهاجران برخورد خشن و دور از اخلاق انسانی داشته اند.

تصاویر ویدیویی که از برخورد غیرانسانی و خشونت‌آمیز نیروهای مرزی یک کشورهمسایه با مهاجران افغان، در شبکه‌های اجتماعی نشر شده٬ قلب هر انسانی را به درد می‌آ‌ورد٬آتش گرفتن موتر حامل مهاجران افغان٬ غرق کردن عمدی٬ سیاسی کردن معضل آب و حمله بر کامیون های تجاری همه روایت های تلخ در برابر افغانان و مهاجران افغان است.

در حالی که مسئله مهاجرت یک مسئله عاطفی است که نباید با دید سیاسی دنبال شود و نباید  ازمهاجران به عنوان حربه کار گرفته شود و به عنوان اهرم فشار مورد استفاده قرار گیرند.

بی مورد نیست که امیرالمومنین شیخ هبة الله آخند زاده از مردم افغانستان خواسته است که کشور را ترک نکنند و به مسوولان اداری و نظامی کشور هدایت داده است که در قسمت حل مشکلات افغانان که قصد مهاجرت از کشورر دارند تلاش بیشتر کنند٬ این نشان می دهد که امارت اسلامی در پی رفع مشکلات جاری در کشور است٬ دور یا زود معضل اقتصادی و بیکاری در کشور برطرف خواهد شد مگر برخورد نا میمون که با مهاجران افغان صورت گرفته مانند داغی در سینه هر افغان باقی خواهد ماند٬ بهتر است که همسایه ها مشکلات موجود در افغانستان را درک کنند٬ و به عنوان یک همسایه خوب عمل کنند.تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا