سیاستاخباراقتصادTOP

ملا عبدالغنی برادر آخند؛ خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر ترانزیتی برای محصولات افغانی از مسیر ایران به اروپا شد

 

کابل ۶ ثور باختر

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر ایران در کابل خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانی به کشور‌های اروپایی از طریق ایران شد.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا در خبرنامه‌ی نوشته است که ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا با حسن کاظمی قمی، نماینده‌‌ای ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان و سفیر آنکشور در کابل دیدار کرده است.

در این دیدار که ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و مولوی فضل محمد حقانی، سفیر افغانستان در تهران نیز حضور داشتند، روی تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گونه گون بحث شده است.

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا روابط میان افغانستان و ایران را بهتر و مثبت توصیف کرد و گفت که هر دو کشور باید برای توسعه روابط با یکدیگر همکاری کنند.

ملا برادر آخند افزود که امسال به فضل الهی سطح بارندگی بلند بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریایی هلمند به ولایت نیمروز و به ولایت سیستان ایران رسیده است و این کمک خواهد کرد که مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور را حل کنند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانی به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امررا، گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور یاد کرد.

ملا عبدالغنی برادرآخند هم‌چنان بیان داشت که به دنبال سفر وی به ایران، کمیته‌های تخنیکی هر دو کشور با هم همکاری می‌کنند و در زمینه‌های مختلف نتایج خوبی به دست آورده‌اند.

حسن کاظمی قمی، نماینده‌‌ای ویژه‌ای رییس جمهور ایران برای افغانستان و سفیر ایران در کابل از رسیدن آب دریای هلمند به سیستان ایران ابراز خرسندی کرد و گفت که ایران آماده‌ است با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجاران، مبارزه مشترک با حفاظت از محیط زیست، عصری کردن بخش زراعت و همچنان در افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران همکاری کند.

ملا عبدالغنی برادر آخند در این ملاقات به مشکلات پناهجویان افغان مقیم ایران اشاره کرد خواستار توقف اخراج اجباری مهاجران افغان از این کشور شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا