اخبارفرهنگTOP

ملاخیر الله خیرخواه: اکنون فرصت مناسب برای رشد فرهنگ و هنر درکشورمساعد شده است

کابل / 5 حوت / باختر

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز نگارستان ملی را افتتاح مجدد کرد .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ درمحفلی که به این مناسبت با حضور ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی ومعین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، مولوی سعدالدین سعید معین فرهنگ و هنر و مولوی عتیق الله عزیزی معین مالی، اداری و گرحندوی این وزارت وهمچنان شماری ازمسوولان و هنرمندان برگزار شد؛ سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درکنار آن که نگارستان ملی را افتتاح مجدد کرد، نمایشگاه دایمی نگارستان ملی و نمایشگاه خطاطی استاد محمد بشیر پیکان را نیز افتتاح کرد .

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، دراین محفل گفت که

اکنون فرصت مناسب به منظور رشد فرهنگ و هنر درکشورمساعد شده است و وزارت اطلاعات وفرهنگ تلاش می کند که زمینه های بهبود و پیشرفت را برای هنرمندان و فرهنگیان در چوکات اصول اسلامی فراهم کند.

وی، تاکید کرد که باید به هنرمندان، نویسندگان، فرهنگیان، جوانان و سایر کادر های کشور ذهنیت داده شود که درراستای رشد و پیشرفت فرهنگ، هنر وبخش های مختلف بکوشند و استعداد ها و مهارت های شان را به نمایش بگذارند و فرهنگ اصیل و غنی کشور را معرفی

کنند.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ضمن حمایت از هنرمندان کشور، گفت افغانستان بهترین ارزش های اسلامی و فرهنگی دارد و این وزارت تلاش دارد که برنامه های بزرگ فرهنگی و هنری را برگزار کند و ازطریق آن ارزش های اسلامی و فرهنگی کشور را برای مردم درداخل و خارج کشور به معرفی بگیرد.

در اخیر این محفل، چهار اثر خطاطی را استاد محمد بشیرپیکان و استاد قمرالدین چشتی به وزارت اطلاعات وفرهنگ اهدا کردند که غرض نگهداری به نگارستان ملی سپرده شد.

سپس، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درحالی که معینان این وزارت نیز حضورداشتند، نمایشگاه دایمی آثار نقاشی ،خطاطی، میناتوری، حکاکی و آثار هنری، نگارستان ملی و نمایشگاه خطاطی استاد محمد بشیرپیکان را، افتتاح کرد .

درنمایشگاه استاد پیکان، 150 اثر خطاطی انواع خط و 50 اثر شبکه کاری، به نمایش گذاشته شده است که این نمایشگاه ها برای دو هفته به صورت رایگان به روی علاقمندان باز می باشد .

گفتنی است که پس از پیروزی امارت اسلامی، امروز نگارستان ملی، دوباره افتتاح شد و به فعالیت آغاز کرد .

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا