سیاستاخبار

معاون ریاست الوزراء با رییس عمومی صلیب سرخ دیدار کرد 

کابل / ۵ حوت/ باختر

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان با رابرت ماردینی رییس عمومی کمیته صلیب سرخ در جنیوا و هیئت همراهش در حالی که کریستینا کومپولا منشی صلیب سرخ فنلند و اندریس لادیکرل منشی عمومی صلیب سرخ دنمارک و مشاور کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان نیز حضور داشتند، عصر امروز در دفتر کارش دیدار کرد.

رابرت ماردینی رییس عمومی کمیته صلیب سرخ در جنیوا ضمن ابراز امتنان از همکاری امارت اسلامی، در رابطه به فعالیت‌های شان در زمینه‌های کمک‌های بشری، آب و برق در گذشته و پلان‌های شان در آینده معلومات داده، گفت که از حاکمیت حکومت امارت اسلامی به این طرف، معاشات داکتران ۲۸ شفاخانه در ۱۱ ولایت داده شده است و از طریق وزارت صحت عامه با ۱۱۰ کلینیک کمک و همکاری ادامه دارد و برای ۱۰ هزار نرس در تمام افغانستان معاشات ماهانه پرداخت کرده‌ایم.

ماردینی افزود که ما تلاش می‌کنیم که جامعه بین‌المللی را تشویق کنیم که نه تنها کمک‌های بشری، بلکه کمک‌های شان را در بخش‌های اقتصادی و انکشافی بیش‌تر کند و سیستم بانکی افغانستان باید دوباره فعالیت‌های عادی خویش را آغاز کند.

وی افزود که کمیته صلیب سرخ بین‌المللی در کنار افغان‌ها ایستاده است و تا آخر سال جاری بخاطر بیشتر نمودن همکاری با سایر بخش‌ها، بودجه خویش را افزایش خواهیم داد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به رییس عمومی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جنیوا و هیئت همراهش، گفت که مردم افغانستان در جنگ ۴۳ ساله بسیار درد و رنج دیده‌اند و در تمام بخش‌ها خدمات و فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قابل قدر می‌باشد.

مولوی عبدالسلام حنفی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جامعه بین المللی خواست تا همکاری‌های بیشتر شان را بخاطر تداوی و کمک به خانواده‌های پنج میلیون معتاد که یک میلیون آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و کاریابی به آنان، انجام دهند و تاکید کرد که مناطق روستایی نیز زیر پوشش قرار گیرند.

معاون اداری ریاست الوزراء گفت: پالیسی امارت اسلامی این است که از خاک افغانستان برخلاف هیچ کشوی کار گرفته نمی‌شود و کار، زندگی و عزت افغان‌ها در داخل کشور مصئون می‌باشد.

وی افزود که امارت اسلامی افغانستان بخاطر تقویت سیستم بانک‌داری، طرزالعمل‌های را ساخته است و در این بخش از جامعه بین‌المللی نیز خواستار همکاری شد.

مولوی حنفی در اخیر صحبت‌هایش افزود که افغانستان می‌خواهد به عنوان عضو ملل متحد، با تمام کشورها روابط نیک و حسنه داشته باشد و بر گسترش این روابط بر اساس احترام متقابل، متعهد می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا