سیاستاخبارTOP

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء با معاون صدراعظم اوزبیکستان دیدار کرد

کابل /۳ حوت / باختر

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان عصر امروز در دیداری با سردار عمرزاکوف معاون صدراعظم اوزبیکستان و هیئت همراهش، ضمن صحبت در مورد گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور، در رابطه به چگونگی تطبیق پروژه‌های مهم اقتصادی، ترانسپورتی و ترانزیتی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که سرپرست وزرای صنعت و تجارت، ترانسپورت، فواید عامه، زراعت و مالداری و شماری از نمایندگان ادارات و وزارت‌ها نیز حضور داشتند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء ضمن خوش آمدید به هیئت متذکره، موقف مثبت اوزبیکستان را در قبال افغانستان، مورد تمجید قرار داد.

ملا عبدالغنی برادر با بیان این‌که در افغانستان امنیت تامین و از سرزمین ما خطر متوجه هیچ کشوری نیست، گفت که امارت اسلامی با تمام کشورها راه‌کار انکشاف متوازن را تعقیب می‌کند و افغانستان می‌خواهد با تمام کشورهای جهان به خصوص همسایگان در بخش‌های مختلف مناسبات و همکاری‌های خویش را توسعه دهد.

وی افزود، اکنون سیستم حکومت‌داری در افغانستان در حال عادی شدن است و به‌شمول اوزبیکستان، با شماری از کشورها پروژه‌های اقتصادی آغاز شده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت که افغانستان آماده است با اوزبیکستان مناسبات اقتصادی را بیش‌تر توسعه دهد. وی ابراز آرزومندی کرد که پروژه خط آهن ( تاشکند- مزار شریف – کابل – تورخم و پشاور) و پروژه برق ۵۰۰ کیلووات سرخان – پلخمری در بهار سال آینده آغاز شود و از تامین امنیت پروژه‌های متذکره اطمینان داد.

سردار عمرزاکوف معاون صدراعظم اوزبیکستان از تامین امنیت در افغانستان ابراز خرسندی کرد، گفت: رهبری اوزبیکستان مطمین است که افغانستان جزء لاینفک آسیای میانه است و باید بخشی از انکشاف اقتصادی منطقه‌یی شود.

وی با بیان این‌که ما متعهد هستیم کمک‌های بشردوستانه خویش به افغانستان را ادامه دهیم، گفت که شوکت میرضیایف رییس‌جمهور اوزبیکستان همیشه از تمام جهان خواسته است که باید با افغان‌ها کمک‌های بشردوستانه صورت گیرد و سرمایه منجمده شده این کشور، آزاد شود.

سردار عمرزاکوف با اشاره به خط آهن ( تاشکند- مزار شریف – کابل – تورخم و پشاور) و پروژه برق ۵۰۰ کیلوولت سرخان – پلخمری، گفت که ما می‌خواهیم کار عملی پروژه‌های متذکره به زودی آغاز شود. وی افزود که آرزومندم تصامیم مهم پروژه خط آهن در کابل اتخاذ گردد، زیرا کار آن از افغانستان آغاز می‌شود و به همین سبب نقش این کشور مهم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا