اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۲۶ حوت باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «واکنش امارت اسلامی به قطع نامه اروپا: جهان باید ارزش‌های اسلامی را حرمت بگذارد» نوشته کرده است:امارت اسلامی در واکنش به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا می‌گوید که جهان باید ارزش‌های اسلامی در افغانستان را حرمت بدارد.

ذبیح الله مجاهد ‌سخنگوی امارت اسلامی اجرای حکم قصاص را در کشور، یک نیاز می‌داند و می‌افزاید که کشور‌های دیگر نباید در این گونه مسایل دخالت کنند.

آقای مجاهد در این باره چنین گفت: «… بدون شک قصاص یک حکم شرعی بالای نظام است که باید آن را تطبیق بکند در این راستا مداخله هیچ کشوری و هیچ جهتی قابل پذیرش نیست.»

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «معرفی اتشه نظامی جدید افغانستان در مسکو» نگاشته است: وزارت امور خارجه، ازمعرفی اتشه جدیدنظامی امارت اسلامی در مسکو خبر داده است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی می‌گوید که اتشه نظامی جدید امارت اسلامی در مسکو معرفی شد.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «شورای امنیت ماموریت یوناما در افغانستان را برای یک سال دیگر تمدید کرد» نوشته است:به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، جلسه رای‌گیری در مورد پیش نویس ارایه شده در این مورد ناووقت جمعه شب ۲۵ حوت برگزار شد.

اعضای شورای امنیت با اتفاق آرا ماموریت این نهاد را تا ۱۷ مارچ سال ۲۰۲۵ تمدید کردند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا