اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۲۴ حوت باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر با مرور نشرات این‌ سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «ازبکستان سفیر امارت اسلامی را می‌پذیرد» نوشته کرده است: وزیر خارجه ازبکستان دردیدار با ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست وزیر امارت اسلامی گفته است: تاشکند در آینده نزدیک سفیرامارت اسلامی را می‌پذیرد.

سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «کاردار سفارت پاکستان با ملا شیرین آخند در قندهار دیدار کرد» نوشته است: عبیدالرحمن نظامانی کاردار سفارت پاکستان در سفر به کندهار با ملا شیرین آخند والی آن ولایت در باره مشکلات در امتداد خط فرضی بین دو کشور گفتگو کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی گفته است که نگرانی‌های پاکستان و درگیری مرزی چند روز پیش در ولایت خوست از مسایل محوری این دیدار بودند.

آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که بهبود روابط میان حکومت سرپرست افغانستان و پاکستان مهم است و اسلام‌آباد باید در تعامل با کابل صادق باشد.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «پوتین غرب را با جنگ هسته‌ای تهدید کرد» نگاشته است: ولادیمیر پوتین، رییسس جمهور روسیه  به غرب هشدار داده است که این کشور از نظر فنی برای جنگ هسته‌ای آماده است و اگر امریکا نیرو به اوکراین بفرستد، تشدید قابل توجه جنگ تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، پوتین این اظهارات را روز چهارشنبه، ۱۳ مارچ در گفت و گو با خبرگزاری دولتی «آر آی ای» روسیه مطرح کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا