سیاستاخبارجامعهTOP

مردم بامیان: بدرفتاری اعضای امارت اسلامی با زنان و دختران حقیقت ندارد

بامیان ۱۳ دلو باختر
مردم بامیان در همایشی شایعات اخیر مبنی بر بدرفتاری و گرفتاری دختران و زنان بامیانی توسط امارت اسلامی را دروغ کذب خوانده و به شدت رد کردند.
در همایشی که امروز در مسجدی در مرکز بامیان برگزار شده بود، شایعات منفی اخیر مبنی بر گرفتاری دختران و زنان بامیانی را دروغ و کذب خوانده و به شدت رد کردند.
در این همایش که در آن تعداد کثیری از مردم بامیان حضور داشتند بر رعایت حجاب اسلامی تاکید شد و موضوع گرفتاری دختران بامیانی شایعه‌ی بی‌اساس عنوان شده و به شدت رد شد.
در این برنامه استاد عبدالعلی شفق عالم دین و عضو کمیسیون مردمی حل منازعات در بامیان گفت: هیچ یک از مردمان بامیانی شاهد گرفتاری زنان و دختران بامیانی در ارتباط به موضوع بی‌حجابی از سوی حکومت محلی نیست، و این نشان‌دهنده آن است که این حرف‌ها کاملاً یک شایعه‌ی بی‌اساس بوده و نباید به آن دامن زده شود.
وی افزود: موضوع حجاب ریشه در قرآن، حدیث و متون صریح دینی دارد و باید ما به این موضوع بسیار اهمیت قائل باشیم.
وی اضافه نمود: حیا، حجاب و عفاف از مهم‌ترین ارزش‌های دینی در جامعه متدین بامیان است و مردم بامیان با جان و دل این ارزش‌ها را پذیرفته و رعایت می‌نمایند.
همین‌طور حجت‌ الاسلام و المسلمین بابه محسنی یکی دیگر از علما و متنفذین بامیان در این همایش گفت: ما در بامیان دختران و زنان بی‌حجاب و بدحجاب بسیار کم داریم حتا به اندازه‌ی انگشتان دست، و دلیلی وجود ندارد که دختران این مردم عزت‌مند به دلیل بی‌حجابی گرفتار گردد، به همین اساس این شایعه کاملاً مردود است و تمام مردم بامیان با اتفاق نظر این موضوع را رد می‌نمایند.
وی اضافه کرد که ما مردم بامیان از حکومت محلی ناراض نیستیم و کاملاً راضی هستیم ولی این به معنی این نیست که ما خواسته‌ی از حکومت محلی نداشته باشیم، ما همیشه خواسته‌های خود را با حکومت محلی در میان گذاشته‌ایم.
وی از رسانه‌های بیرونی خواست تا به این چنین شایعات بی‌اساس دامن نزده و عزت مردم را خدشه‌دار نسازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا