اخبارTOPجهان

محمود عباس؛ روابط خود با امریکا بازنگری خواهیم کرد

کابل ۲ ثور باختر
پس از آن که پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در رابطه به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا ویتو شد، محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین گفته است که روابط خود با واشنگتن را بازنگری خواهد کرد.
براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ محمود عباس، ویتو کردن قطع‌نامه شورای امنیت در مورد عضویت کامل این کشور درسازمان ملل متحد توسط امریکا را ناامیدکننده، غیرمسوولانه و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین خواند و گفت: «در روابط دوجانبه خود با امریکا بازنگری خواهیم کرد و از منافع مردم و مسئله فلسطین محافظت می‌کنیم. عباس همچنان گفت:دولت کنونی امریکا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکرده و به اسرائیل اجازه داده است که تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف کند.
عباس امریکا را مسوول افزایش تنش‌ها در شرق میانه خواند و هشدار داد که بدون ایجاد راه‌حل عادلانه برای فلسطین، شرق میانه ثبات را نخواهد دید و به لبه پرتگاه خواهد کشانده شد. او خاطرنشان کرده است که این اداره راهبرد جدیدی را براساس «یک نگاه فلسطینی» نه رویکرد امریکایی در پیش خواهد گرفت و گفت:ما گروگان این سیاست‌های شکست خورده که برای همه آشکار شده است، نخواهیم ماند.
محمود عباس با آن که از واشنگتن خواست تا «سیاست‌های اشتباه» خود را بازنگری کند، گفته است که ایالات متحده تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به تمام وعده‌هایش در مورد راه‌ حل دو دولتی و تحقق صلح در منطقه عمل نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا