اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: وزارت اطلاعات وفرهنگ با اهل فرهنگ صمیمی و همکار است

کابل / ۱۵ ثور / باختر

 محمد طاهرزهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز درمحفل اعطای جایزۀ ، اکادمی کلک زرین، به شماری ازشاعران و نویسندگان، تاکید کرد که این وزارت می کوشد با اهل فرهنگ درصلح دایمی، صمیمی و همکار باشد.

 به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین محفل که با حضور شماری از مسوولان دولتی وشخصیت های علمی و فرهنگی برگزارشد، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، درصحبتی، جایزه های فرهنگی را برای برندگان آن تبریک گفت و از اقدام اکادمی کلک زرین به خاطرراه اندازی این برنامه ، قدردانی کرد .

 سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، پیرامون وضعیت فرهنگی کشور از دوران سلطنت بابای ملت تا کنون صحبت کرد و گفت که در۲۰ سال اخیردربخش فرهنگ یک شمار کارهای اساسی و بنیادی انجام شده است و تحول به وجود آمده است.

 وی افزود که نیاز است این تحول را مدیران و نهاد ها نهادینه کنند و نهاد متصدی فرهنگ، وزارت اطلاعات وفرهنگ است که مسوولان پیشین این وزارت کارهای زیادی دراین عرصه کرده اند.

 محمد طاهر زهیر خاطرنشان کرد که اما این کارها تا هنوز پاسخگوی نیازمندی های فرهنگی و مطابق به شکوه تاریخی فرهنگی کشور نیست و یکی از دلایل آن این است که در۲۰ سال گذشته فرهنگ دراولویت قرارنگرفته است .

 همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که این وزارت می کوشد با اهل فرهنگ درآشتی دایمی، صمیمی و همکارباشد و ازهر گونه فعالیت های فرهنگی حمایت کند.

 همچنان دراین محفل نجیب الله منلی مسوول اکادمی کلک زرین دررابطه به فعالیت های این نهاد معلومات داد و گفت که این اکادمی، ده سال قبل به فعالیت آغاز کرده است و هرسال برای کتاب ها و آثار شماری از نویسندگان و شاعران، پس از داوری، جایزه می دهد.

 او افزود که امسال ازجملۀ ۲۰ کتاب انتخاب شده شاعران و نویسندگانی که یک شاعر تاجکستانی و یک نویسندۀ ازبکستانی نیز شامل آنان اند، ۸ اثر مستحق جایزه شناخته شده است. بعد، عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز درصحبتی درابطه به وضعیت فرهنگی کشور معلومات داد و نقش فرهنگ را درعرصه های مختلف جامعه ارزشمند دانست و تاکید کرد که نیاز به احیای فرهنگی است.

 به همین ترتیب سید رضا محمدی رییس اتحادیۀ نویسندگان، داکتر احسان الله درمل وگل نور بهمن، صحبت کردند و از همکاری وزارت اطلاعات وفرهنگ دربرگزاری این برنامه تشکر کردند و همچنان آنان رشد فرهنگی را درراستای رشد عرصه های مختلف کشور مهم دانستند.

 دراخیراین محفل سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسوولان، تقدیر نامه ها، لوح های سپاس و جایزه های اکادمی کلک زرین را به شاعران و نویسندگان برنده که شامل استاد محمد محق، تمنا توانگر، جنید شریف، انوروفا سمندر، آمنه فنا و همچنان نمایندگان جولان جولایف و استاد عبدالجبار سروش، نویسندگان ازبکستانی و تاجکستانی اند، اعطا کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا