اخبارفرهنگ

محمد طاهرزهیر: توسعه و پیشرفت درجامعه وابسته به کتاب و کتاب خوانی است

کابل / 5 ثور / باختر

وزارت اطلاعات وفرهنگ به گرامیداشت از روز جهانی کتاب، امروز از کارکردهای فرهنگی شماری از نویسندگان جوان با اعطای تندیس، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در محفلی که به این مناسبت با حضورشماری از شخصیت های فرهنگی و مسوولان نهادهای فرهنگی، برگزار شد، محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان کرد که توسعه و پیشرفت در جامعه، وابسته به کتاب و کتاب خوانی است.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که به گرامیداشت از روز جهانی کتاب، امروز از چهار جوانی که تازه در عرصۀ نوشتن کتاب و تولید فکر گام برداشته اند، با اعطای تندیس، قدردانی می شود تا کار فرهنگی آنان برجسته شود.

وی در رابطه به وضعیت کتاب و کتاب خوانی در کشور در مقایسه با کشورهای دیگر معلومات داد و فرهنگ کتاب خوانی را در کشور کمرنگ دانست و همچنان تاکید کرد: جوانانی که تازه در ساحۀ فرهنگ ونوشتن کتاب در حال ظهور اند، باید تشویق و تقدیر شوند.

محمد طاهر زهیر گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ با تمام توان از نشر و پخش کتاب و تولید فکرو اندیشه حمایت می کند.

همچنان عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، در رابطه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی صحبت کرد و خاطرنشان کرد که سمیه رامش، سعید شینواری، ریحانه رها و دستگیر فرهود، نویسندگان جوان استند که از کارکردهای فرهنگی آنان وزارت اطلاعات وفرهنگ با اعطای تندیس ها تقدیرمی کند.

بعد، نویسندگان مذکور در صحبت های شان از توجۀ وزارت اطلاعات وفرهنگ به رشد و توسعۀ فرهنگ در کشور قدردانی کردند و در رابطه به نقش مطالعه و کتاب خوانی در راستای رشد جامعه، معلومات دادند.

سپس سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسوولان، به این نویسندگان تندیس، اهدا کردند.

همچنان دراخیر این محفل، احمد ذکی امیری آمر کاپی رایت وزارت اطلاعات وفرهنگ، 600 جلد کتاب را به رییس کتابخانه های عامه تسلیم داد و خاطرنشان کرد که این آمریت سالانه در حدود یک هزار جلد کتاب جمع آوری شده را به کتابخانه عامه تسلیم می کند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا