سیاستاخبارTOP

محمداشرف غنی: گزارش های  کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان بی طرفانه نیست و باید بر اساس منشور این نهاد تهیه و نشر شود

کابل/ 20جوزا/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با ایلوا فیلیون رییس جدید کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان، ملاقات تعارفی کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب با ابراز نگرانی در مورد تشدید خشونت ها در افغانستان که باعث تلفات ملکی و نظامی شده است، آنرا غیر قابل قبول دانستند.

رییس اسبق کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان با معرفی ایلوا فیلیون به عنوان رییس جدید این نهاد، گفت : ما با ادارات و سکتور امنیتی و دفاعی افغانستان به خاطر حمایت از این نیروها مطابق قوانین بین المللی حقوق بشری کار می کنیم و در صورت وقوع تخلفات، آنرا بررسی و اقدامات اصلاحی را روی دست می گیریم.

موصوف افزود که کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان با هیئت مذاکره کنندۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه در تماس است تا مسایل مربوطه به قوانین بین المللی حقوق بشری به عنوان یک بحث عمده در گفت وگوهای صلح مدنظر گرفته شود.

در مقابل، رییس جمهور غنی گفت: گزارشات کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان بی طرفانه نیست و باید به اساس منشور این نهاد تهیه و نشر شود، به گونۀ مثال واکنش این نهاد در قسمت ماین گذاری ها وجود ندارد.

رییس جمهور تصریح کرد که در گفت وگوهای صلح در دوحه، به بحث حقوق بشری هیچگونه توجه صورت نگرفته است و باید این موضوع جزء مهم این بحث قرار داده شود. وی تاکید کرد: ما گفت وگوهای صلح را قبول داریم، اما جانب طالبان حاضر به گفتگو نیستند.

رییس جمهوری کشور با اشاره به تصمیم خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، گفت : با این کار وضاحت و فصل جدید روابط به میان آمده است و حمایت ایالات متحدۀ امریکا را با خود داریم، اما تاکید ما بر خودکفایی افغانستان است تا از کمک های بین المللی بی نیاز شویم و مدیریت آب و عملی سازی پروژه های مهم زیربنایی، ما را به این هدف خواهد رساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا