سیاستاخبارجامعهTOP

فرا خوان والی پنجشیر به نهاد های داخلی وخارجی برای افزایش تطبیق پروژه های توسعه یی

 

بازارک 4 ثور باختر

والی پنجشیر در نشستی، خواهان جذب کمک های بشری و گسترش پروژه های انکشافی از جانب نهادهای امارتی و دونرهای خیر در این ولایت شد.

الحاج حافظ محمد آغا حکیم ، برای جذب کمک های بشردوستانه و توسعه پروژه‌های عمرانی در خصوص پنجشیر امروز جلسه ویژه‌ای را با حضور مسوولان بخش های هشت‌گانه امارتی و نمایندگان موسسات ملی و بین‌المللی در  دفتر کارش برگزار کرد.

والی پنجشیر گفت که امارت اسلامی افغانستان طبق راه‌کار های اقتصادی خویش خواهان تغییر مثبت زیربنایی و روبنایی در سطح کشور بگونه یکسان است که پنجشیر از آن مستثنا نیست.

والی پنجشیر دراین جلسه کارکرد سکتور های معارف، صحت، امنیت، اقتصاد، مصونیت اجتماعی زراعت و زیربنا را به بررسی گرفت.

وی از مسوولان محلی امارتی سکتور ها و نمایندگان موسسات ملی و بین المللی شرکت کننده درنشست خواست تا در قسمت توزیع کمک های بشردوستانه و تطبیق پروژه‌های انکشافی در سطح پنجشیر اولویت را معیار قرار دهند و طرفدار تأمین شفافیت و توازن باشند.

او تأکید کرد که کار تمام پروژه‌های زیر کار و تازه آغاز شده باید در چارچوب منظم و شفاف در سطح پنجشیر تطبیق شود و گزارش آن به موقع به ارگان های ذیربط شریک ساخته شود.

هم‌چنان والی پنجشیر دراین نشست در کنار موضوعات مهم دیگر روی حفاظت از ۲۳ هکتار باغ ولسوالی پریان و احداث سی و پنج باغ که تازه از سوی موسسه ناروی برای افغانستان در سطح پنج ولسوالی این ولایت احداث می‌شود تاکید کرد و از سکتور های ذیربط خواست در این خصوص توجه جدی کنند.

دراین نشست مولوی فیض‌الباری نوبهار رئیس اقتصاد نیز طی سخنانی در مورد فعالیت دونر های ملی و بین‌المللی در سطح پنجشیر سخن زده فعالیت ۹۹درصد آن موسسات را طبق پالیسی امارت اسلامی افغانستان خواند.

نورالله مجاهد مسوول هماهنگ کننده موسسه وداع در پنجشیر دراین نشست گفت که موسسه آنان امسال کار پروژه های مختلف النوع انکشافی و نیمه انکشافی را که شامل احداث، جغل اندازی وترمیم سرک های روستایی، اعمار دیوار های استنادی کنار دریا، جاده و پاکسازی کانال های زراعتی و آبی است در سطح ولسوالی های شتل، رخه، دره، آبشار و پریان آغاز می‌کند که با شروع این پروژه زمینه اشتغال برای پنج‌هزار کارگر محلی دراین ولایت فراهم می‌شود.

به همین گونه سمیع الله علی‌پور نماینده موسسه کمیته ناروی برای افغانستان نیز از احداث سی‌و پنج باغ مثمر در ولسوالی دره و بازارک مرکز پنجشیر خبر داده و گفت که در آستانه افتتاح است.

هم‌چنان رئیسان بخش های هشت‌گانه صحت، معارف، اقتصاد، مصونیت اجتماعی، حاکمیت قانون، زراعت، زیربنا و امنیت نیز هر کدام به نوبه خویش از فعالیت های کاری خویش حضور رهبری ولایت پنجشیر گزارش ارائه کرده و از برنامه‌های آینده شان اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا