اخبارجامعه

فراغت صدها جوان از کورس های آموزش فن و حرفه درغزنی

غزنی ۲۸ حوت باختر
ریاست کار و امور اجتماعی غزنی با همکاری موسسات همکار این اداره توانسته است شش صد جوان را در بخش های مختلف کورس های حرفه یی آموزش بدهد.
احمد قاسم محمودی مسوول موسسه خدمات انکشافی ورفاهی افغانستان در غزنی که در بخش آموزش کورس های حرفوی با اداره کار و امور اجتماعی همکار است به آژانس باختر گفت که آنان توانسته اند در یک پروگرام شش ماهه آموزشی ۸۴ تن از اطفال و نوجوانان را در بخش های خیاطی، موترسایکل سازی،موبایل سازی و بایسکل سازی آموزش بدهند.
محمودی افزود: که اکثر این نوجوانان مهاجرینی هستند که تازه از کشور های همسایه اخراج شده بودند وآنان در مدت شش ماه از سوی استادان مجرب در این بخش ها حرفه آموخته اند.
او اظهار داشت که طی این مدت بر علاوه آموزش این نوجوانان ماهانه مبلغ سه هزار افغانی نیز ازسوی موسسه انکشافی رفاهی افغانستان دریافت کرده و برای تمام فارغان این حرفه ها، وسایل کاری نیز توزیع گردیده است.
به گفته وی این پروژه ازسوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تمویل مالی گردیده است که بیش از سه میلیون افغانی هزینه برداشته است.
در همین حال مولوی عبدالقیوم «مکلوم» رئیس کار و امور اجتماعی غزنی میگوید که این اداره توانسته است با همکاری موسسات همکارش در جریان سال جاری، شش صد تن از جوانان را که از بیکاری رنج می‌بردند آموزش های حرفوی بدهند.
او اظهار داشت که کارآموزان در این برنامه، حرفه های خیاطی، فلزکاری، گلدوزی، تخنیک برق، موبایل سازی و موتر سایکل سازی را فراگرفته اند و برای تمام این کار آموزان وسایل کاری نیز توزیع شده وآنان با استفاده از این وسایل همه روزه مصارف خانواده شانرا بدست می آورند.
به گفته ی رئیس اداره کار و امور اجتماعی غزنی صنف های حرفه، بر اساس تقاضا و نیاز بازار راه اندازی شده و خوشبختانه هفتاد درصد فارغین این حرفه ها وارد بازار کار شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا