نوروز 1400اخبارفرهنگجامعه

عبدالمنان شیوای شرق: ارزش های جشن باستانی نو روز متعلق به همۀ اقوام افغانستان است  

کابل / 26 حوت / باختر

به ریاست عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز نشستی ” رسانه ها و نوروز ” برگزار شد .

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین نشست که باحضور شماری از مسوولان و نمایندگان رسانه های دولتی و خصوصی برگزارشد، معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ دررابطه به برنامه های این وزارت  درراستای تجلیل ازجشن باستانی نور روز درمرکز ولایت های کشور، توضیحات داد.

وی افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ، با حمایت رییس جمهوری کشوردرنظردارد که از این جشن باستانی نو روز ، به صورت ویژه و با شکوه در کابل و سایر ولایت های کشور تجلیل شود و به این منظور پرچم نو روز طراحی شده است که  تمام رسانه ها  آن را به عنوان نماد ملی همگانی کنند.

معین امورنشرات گفت: به خاطر مراسم تجلیل با شکوه و شایسته از جشن نور روز بهتر است که دیدگاه های رسانه را نیز داشته باشیم و به این منظور از رسانه ها دراین نشست دعوت به عمل آمده است .

او، گفت که ارزش های جشن باستانی نوروز به هم اقوام افغانستان تعلق دارد  و امسال یک ولایت کشور به عنوان پایتخت نوروز اعلام خواهد شد و این روند درسال های بعدی نیز ادامه خواهد داشت .

شیوای شرق خاطرنشان کرد که جشن نوروز سال 1400 خورشیدی اولین جشن قرن است و به این مناسبت و همچنان به مناسبت افتتاح بند کمال خان، وزارت اطلاعات و فرهنگ برنامه های ویژۀ فرهنگی را نیز راه اندازی می کند.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا