اخبارآموزش

صدها تن در بلخ  از یک دوره آموزشی فارغ شدند

مزارشریف/۲۶حمل/ باختر

٢٥٦ دختر از یک دوره آموزشی نه ماهه از سوی دفتر اکتید در ولسوالی خلم بلخ در هماهنگی با ریاست اطلاعات و فرهنگ آن ولایت از بخش های مختلف دیروز فارغ گردیدند.

سید ضياء نور مسوول دفتر اکتید در ولسوالی خلم بلخ در حالی که پیرامون فعالیت های دفتر متذکره معلومات می داد گفت: به تعداد ۲۵۶ دختر پس از فراگیری دوره آموزشی نه ماهه در بخش های آموزش قرآن عظیم الشان، کمپیوتر، زبان انگلیسی و دری و ریاضی آموزش دیدند وفارغ شدند.

مولوي ذبیح الله نورانی رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ در حالی که از تلاش‌های دفتر اکتید در راستای فراهم سازی زمینه آموزش برای جوانان اظهار ستایش نمود و جوانان را ستون استوار یک جامعه عنوان کرد ، نقش آنان را در سازندگی و پیشرفت یک کشور موثر خواند.

نورانی اطمینان سپرد که امارت اسلامی افغانستان در بخش فراهم نمودن زمینه خوب آموزش قاطع بوده و تلاش می‌ورزد که برای جوانان کشور زمینۀ خوب آموزشی را مهیا نماید.

 رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ از جوانان و نسل نو خواست که در این شرایط کنونی در کنار مسوولان امارت اسلامی در راستاي پشتیبانی نظام و ارائه خدمات به شهروندان کشور تلاش و همکاری نمایند.

در همین حال دو تن از دختران به نمایندگی از دیگران از مسوولان امارت اسلامی افغانستان و دفتر اکتید برای فراهم کردن زمینه فراگیری علوم ابراز خرسندی نمودند و آموزش دختران را برای داشتن جامعه آگاه و خانواده مترقی مهم عنوان کردند. آنان تاکید نمودند که در کنار مردم برای پويايي جامعه و خانواده های شان تلاش می نمایند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا