اخبارسیاستاقتصادTOP

شماری از سرمایه‌گذاران و تجار ترکی علاقمند سرمایه‌گذاری در افغانستان اند

 

کابل، ۱۹ قوس، باختر

شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ترکیه می‌خواهند که در بخش‌های انرژی، راه‌های مواصلاتی، استخراج معادن، لوژستیک و ساختمانی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اداری ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی نوشته است: عمر فاروق اوغلو، رییس موسسه عارفان و شماری از علما و تاجران ترکی در دیدارکه  با مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا  این موضوع را بیان کرد.

فاروق اوغلو گفت که با استقرار امارت اسلامی کارهای زیادی در زمینه توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در افغانستان انجام شده که سبب جذب تاجران و سرمایه‌گذاران به این کشور شده است.

اوغلو افزود که موسسه عارفان و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه خواهان فعالیت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، راه‌های مواصلاتی، استخراج معادن، لوژستیک و ساختمانی در افغانستان هستند و از رهبری امارت اسلامی خواست تا در زمینه ایجاد تسهیلات لازم برای آنان همکاری کنند.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا گفت که مسوولان امارت اسلامی زمینه هر گونه سرمایه‌گذاری را در افغانستان ایجاد کردند و از تمامی تاجران و سرمایه‌گزاران دعوت می‌کنند تا در بخش‌های مختلف در افغانستان به سرمایه‌گذاری بپردازند.

مولوی حنفی افزود که آنان در زمینه ایجاد هر گونه تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

معاون اداری ریاست الوزرا هم‌چنان بیان کرده است که با توجه به فرصت‌های اقتصادی بوجود آمده، امارت اسلامی در آبادی و زیرساخت‌های افغانستان بدون وقفه تلاش می‌کند و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز می‌خواهد در این خصوص یاری رسانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا