اخبارجامعه

سه شبکه ‌آب آشامیدنی در بامیان به بهرگیری سپرده شد

بامیان، 25جوزا، باختر
موسسه مددرسان یونیسف سازمان ملل متحد شبکه‌های آبرسانی قریه‌های دوکانی، سعید آباد و قافله باشی مرکز بامیان را بازسازی کرد و امروزبه مسئولان محلی آن ولایت تسلیم داده شد.
ملا ضیا الله خادم رئیس احیا وانکشاف دهات بامیان به خبرنگار آژانس باخترگفت که شبکۀ آبرسانی روستای دوکانی مرکز بامیان به هزینۀ بیش ازدو میلیون و یک صد و سی هزار و ششصد افغانی بازسازی شده است که با نصب ۲۰۱ عدد میتر، ۹۰۰ خانواده، ۶ مسجد و یک کلینیک صحی ازآب آن مستفید می شوند.
به گفتۀ منبع، شبکه آبرسانی روستای سعید آباد مرکز بامیان به هزینۀ بیش ازهفت میلیون و ۲۵۴ هزار افغانی بازسازی شده است که ۲۴۰۰ خانواده، دوازده مسجد و یک مکتب لیسه دخترانه از آب آن مستفید می شوند.
همچنان شبکه آبرسانی روستای قافله باشی مرکز بامیان به هزینۀ بیش ازیک میلیون و ۴۸۲ هزار افغانی بازسازی شد که با ترمیم این شبکۀ آب ۹۰ خانواده، یک مکتب و دو مسجد ازآب این شبکه مستفید می شوند.
به گفتۀ منبع با تطبیق این پروژه ها برای هر خانواده پنجاه و شش کلچه صابون نیز توزیع شده است.
اهالی این قریه‌ها می گویند که با تطبیق( ترمیم شبکه های آبرسانی شان) تغییر چشم گیری در بابت کنترول آب و ایجاد نظم در شبکه های آب به میان آمده است که با نصب میترها ضایعات آب نیز جلوگیری می‌شود.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا