اخباراقتصادجامعهTOP

سرپرست وزارت عدلیه؛ بنیادهای خیریه باید کارهای اساسی و بنیادی انجام دهند

کابل22 دلو باختر
شیخ الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی می گوید؛ بیش از ۱.۵ میلیارد افغانی از سوی بنیادهای خیریه در راستای کمک‌رسانی به افراد بی بضاعت جامعه مصرف شده است؛ اما تغییر قابل مشاهده‌ای در وضعیت به میان نیامده است.
سرپرست وزارت عدلیه این گفته ها در نشست مشورتی و هماهنگی وزارت عدلیه با بنیادهای خیریه بیان داشته تاکید بر انجام کارهای اساسی و بنیادی توسط این نهاد ها کرد.
دفتر مطبوعاتی وزارت عدلیه امروز با نشر این خبر گفته است: نشست مشورتی و هماهنگی وزارت عدلیه با بنیادهای خیریه با حضور شیخ الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست این وزارت و مسوولان بنیادهای خیریه ازسراسر کشور برگزار شد.
سرپرست وزارت عدلیه در این نشست گفت: بر اساس گزارش بنیادهای خیریه، بیش از ۱.۵ میلیارد افغانی از سوی این بنیادها در راستای کمک‌رسانی به افراد بی بضاعت جامعه مصرف شده است؛ اما تغییر قابل ملاحظه یی در وضعیت به میان نیامده است.
او ازمسوولان بنیادهای خیریه خواست تا با ایجاد یک اتحادیه و هماهنگی کامل زمینه کارهای اساسی مانند ساختن شفاخانه ها، مکاتب، مدرسه ها و سایر نهادهای خدماتی را فراهم سازند. به گفته او، در این صورت زمینه کار به مردم فراهم می‌شود و فقر و ناداری نیز کاهش خواهد یافت.
سرپرست وزارت عدلیه از بنیادهای خیریه خواست که در امور کمک‌رسانی به مردم صادق باشند و خیانت نکنند، عزت و کرامت انسانی مستحقان را با نشر ویدیوها از جریان کمک زیر پا نکنند و نیت‌های خود را خالص گردانند.
شیخ الحدیث مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه نیز در این نشست گفت: کمک و تعاون مسوولیت دینی و شرعی هر مسلمان است و بنیادهای خیریه که این کمک‌ها را به نیازمندان می‌رسانند، مسوولیت بزرگتری دارند.
او افزود که کمک‌های انجام شده از سوی بنیادهای خیریه به نیازمندان قابل قدر است و در عین حال برخی کاستی‌ها وجود دارد که باید رفع گردد، به گفته او روند کمک‌رسانی به تقویت و نظارت بیشتر نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها به نیازمندان می‌رسد.
معین مسلکی وزارت عدلیه همچنین از تکمیل طرزالعمل جامع برای بنیادهای خیریه خبر داد و گفت که این طرزالعمل در دسترس مسوولان بنیادهای خیریه قرار خواهد گرفت.
در این نشست احسان الله احسانی و جاوید ابراهیمی، رییسان دو بنیاد خیریه به نمایندگی از تمامی بنیادهای مذکور صحبت کرده و ضمن استقبال از این نشست، آن را برای تقویت هماهنگی میان بنیادهای خیریه مهم خواند. آنان افزودند که بنیادهای مربوط را درقسمت کاهش فقر و پایدارسازی اوضاع اقتصادی شهروندان نیازمند، مسوول می‌دانند و در این راستا تلاش بیشتر خواهند کرد.
آنان همچنین برخی مشکلات بنیادهای خیریه از جمله درقسمت هماهنگی با ادارات، انتقال کمک‌ها، تضمین اخذ جواز و سایر موارد را با مسوولان وزارت عدلیه شریک کردند و مسوولان این وزارت در قسمت حل آن اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا