سیاستاخبارTOPصحت

سرپرست وزارت صحت عامه: در حال حاضر ما ۱۱ هزار بستر فعال در تمام مراکز صحی کشور داریم

کابل ۵ ثور باختر
داکتر قلندرعباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امروزبا خانم شازلینا زین العابدین رئیس آسیای مرکزی و جنوبی و راملان عبدالملک مشاور دفتر صدراعظم وزارت امور خارجه مالیزیا وهیئت همراه شان دیدار کرد.
دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است:‌ در این دیدار در مورد تقویت سیستم صحی، افزایش ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، همکاری های دوجانبه و سهم مالیزیا در عرصه صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سرپرست وزارت صحت‌عامه عرضه خدمات صحی به مناطق دوردست کشور را از وظایف اساسی این وزارت خوانده گفت : ما در دوسال گذشته در بخش صحی دستاوردهای چشمگیری داشته ایم و لازم است برای تقویت نظام صحی کشور تلاش بیشتری نمائیم، از این رو همکاری کشور مالیزیا را در این راستا نیز ضروری دانسته و خواستار همکاری دوجانبه بین دو کشور می‌باشیم.
سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: در حال حاضر ما ۱۱۰۰۰ بستر فعال در تمام مراکز صحی کشور داریم و نیاز است تا به منظورعرضه خدمات صحی معیاری به شهروندان کشور و آموزش متخصصین افغان در بخش های مختلف این تعداد را به ۴۵۰۰۰ بستر افزایش دهیم.
از سوی‌هم، نماینده گان کشور مالیزیا از همکاری های دوامدار کشور خود در بخش صحت و آموزش متخصصین افغان در بخش های مختلف به رهبری وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا