سیاستاخبار

سرپرست وزارت امور خارجه با هیئت بلندپایۀ ازبکستانی روی تقویت روابط اقتصادی گفتگو کرد

کابل، 29 جوزا، باختر
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه امروز با عبدالعزیز کاملوف مشاور امنیت ملی ازبکستان و عصمت‌الله ایرگاشوف نمایندۀ رییس جمهور آن کشور برای افغانستان گفتگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌یی گفته است: که در این دیدار، روی تقویت روابط اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور بحث و گفتگو شد.
عبدالعزیز کاملوف مشاور امنیت ملی ازبکستان، تأمین امنیت در کشورش را وابسته به امنیت و ثبات افغانستان دانسته و گفته است که دولت ازبکستان آماده است برای تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی و ترانزیتی با حکومت افغانستان کار کند.
آقای کاملوف در رابطه به کنفرانس اقتصادی که قرار است در آیندۀ نزدیک با اشتراک مقام‌های عالیرتبۀ کشورهای منطقه در ازبکستان برگزار شود، نیز معلومات داده و از سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان برای اشتراک در این نشست دعوت کرد.
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از همکاری‌های ازبکستان با مردم افغانستان گفت که در حال حاضر فضای مناسب سیاسی و روابط حسنه میان دو کشور حاکم است.
مولوی امیرخان متقی گفته است که زمان آن رسیده تا دولت‌های منطقه خود شان را برای انکشافات آیندۀ عیار ساخته و از ظرفیت‌های موجود استفادۀ اعظمی کنند.
سرپرست وزارت امور خارجه اطمینان داده است که در کنفرانس اقتصادی ازبکستان اشتراک و با مقامات ازبکستانی و کشور های اشتراک کننده روی تقویت روابط تجاری و ترانزیتی گفتگو خواهد کرد.
دوطرف دیدارهای دوجانبه میان مقام‌های افغانستان و ازبکستان را سودمند خوانده و روی دوام این دیدارها و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تأکید ورزیدند.
گفتنی است که ازبکستان پس از سقوط حکومت پیشین و روی‌کار آمدن امارت اسلامی، روابط سیاسی و اقتصادی خود با افغانستان را حفط کرده و گفته است که تعامل با امارت اسلامی به نفع تمامی کشورهای منطقه است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا