سیاستاخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت اقتصاد:مشارکت اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان کشور ها می تواند تضمین کننده ثبات و توسعه اقتصادی گردد

کابل ۴ ثور باختر
قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد امروزبا هیئت سرمایه گذاران و علمای اسلامی کشور آفریقایی جنوبی ملاقات کرد.
دفتررسانه های وزارت اقتصاد با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است:‌در این دیدار معظم بیک، از کشور بریتانیا، مفتی ابراهیم سمید و شیخ ظهیر، علمای دینی و سرمایه گذاران کشور آفریقای جنوبی و محمد یکی از تجاران و مالک کمپنی مورفیست آفریقای جنوبی در دبی و یکتعداد از هیئت همراه شان که تازه به افغانستان سفر نموده اند با رهبری وزارت اقتصاد دیدار نمودند.
سرپرست وزارت اقتصاد سفر علمای اسلامی، تجاران و سرمایه گذاران کشور آفریقای جنوبی را به افغانستان خیر مقدم گفته، حضور آنها را سبب تحکیم و گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور خواند.
سرپرست وزارت اقتصاد افزود: امروز افغانستان یک کشور آزاد و مستقل است که تصامیم سیاسی، اقتصادی و تجاری آن به اساس منافع ملی گرفته می شود، ما با تمامی کشور های منطقه و جهان خواستار روابط خوب هستیم که در آن به علایق و منافع اقتصادی و سیاسی همه کشور ها احترام گذاشته شود.
سرپرست وزارت اقتصاد تاکید کرد که دیدگاه اقتصادی امارت اسلامی افغانستان را تقویت، تشویق تولید، ترانزیت و سرمایه گذاری های مشترک خصوصی داخلی و خارجی، در بخش های مختلف را که بتواند به اقتصاد نو پای این کشور کمک کند، تشکیل می دهد. ما باورمند هستیم که مشارکت اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان کشور ها می تواند تضمین کننده ثبات و توسعه اقتصادی گردد.
در این دیدار مفتی ابراهیم سمید به نماینده گی از دیگران دست آوردهای امارت اسلامی افغانستان را در بخش اقتصاد قابل قدر خوانده و از علاقمندی شان به سرمایه گذاری در بخش های مختلف به رهبری وزارت اقتصاد اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا