سیاستاخبارفرهنگTOP

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ: حفظ آثار تاریخی و میراث های فرهنگی در اولویت کاری وزارت اطلاعات و فرهنگ قرار دارد

کابل سوم ثور باختر
ملاخیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز با ژاو شینگ سفیر جمهوری مردم چین دردفتر کارش دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دراین دیدار ابراز امیدواری نمود که با حضور ژاو شینگ به عنوان سفیر جمهوری مردم چین در کابل ما شاهد توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه باشیم .
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ همچنان احیای جاده ابرشیم را در رشد روابط فرهنگی و اقتصادی در منطقه مهم عنوان نموده افزود که جمهوری مردم چین در مسیر تاریخ به عنوان همسایه خوب به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان احترام گذاشته و همیشه در تلاش تامین روابط حسنه با افغانستان بوده است.
سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ از مساعد بودن فرصت های سرمایه گذاری و تجاری برای تاجران چینی در افغانستان صحبت نموده و از ایجاد محیط مصوون کاری به شرکت های خارجی در کشور اطمینان داد.
سپس سفیر چین بر تداوم همکاریهای همیشگی جمهوری مردم چین در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی اطمینان داد.
سفیر چین افزود که با حاکمیت امارت اسلامی برای شرکت‌های داخلی و خارجی زمینه کار و سرمایه گذاری در افغانستان فراهم شده است. او افزود، جمهوری مردم چین به عنوان همسایه افغانستان همیشه مناسبات دیپلماتیک و همکاری‌ها را در عرصه‌های وسیعی حفظ کرده است.
سفیرچین گفت تلاش داریم تا کارپروژه مس عینک را طورتطبیق کنیم که به آثار فرهنگی آسیبی نرسد و از وزارت اطلاعات و فرهنگ دراین زمینه خواهان همکاری شدند.
در اخیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درتطبیق کارپروژه مس عینک از همکاری این وزارت اطمینان داده گفت:‌ آثار تاریخی و حفاظت آن مسوولیت همه می باشد و حفظ میراث های فرهنگی در اولویت کاری وزارت اطلاعات و فرهنگ قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا