اخبارسیاستاقتصادTOP

سرمایه‌گذاران هندی علاقمند سرمایه‌گذاری درافغانستان هستند

کابل ۱۹ دلو باختر
شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران هندی به سرمایه‌گذاری درافغانستان ابراز علاقمندی کرده‌اند.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌ای نوشته است: ویکرم کرشنا یکتن از تاجران و سرمایه‌گذاران هندوستان و همراهانش در دیدار با داکتر ملا عبدالواسع، رییس عمومی دفتر ریاست الوزرا امارت اسلامی از علاقمندی‌شان به سرمایه‌گذاری در افغانستان خبر دادند.
آنان گفتند، آنچه که درافغانستان وجود دارد با تصاویر منفی که در خارج از این کشور انعکاس داده‌ شده، بسیار متفاوت است و فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد و این نوید خوبی برای آینده است.
آنان افزودند که شرکت هندی بجاج که سومین شرکت‌های بین المللی است، به کشور‌های زیادی موتر صادر می‌کند و با تولید و تورید موترهای گازی، و تاسیس فابریکه تصفیه گاز برای مردم زمینه کاررا فراهم می‌کند.
به گفته‌ی آنان؛ این شرکت برنامه گسترده برای سرمایه‌گذاری درافغانستان دارد و برای این کار از نیروی بشری افغانستان استفاده خواهد کرد.
داکتر ملا عبدالواسع، رییس عمومی دفتر ریاست الوزرا از ابراز علاقمندی آنان برای سرمایه گذاری و نظریات و ارزیابی‌های مثبت آنان نسبت حقایق موجود در افغانستان قدردانی کرده گفت: دربیست سال گذشته افغانستان و مردم این کشور در هر بخش متضرر شده‌اند، اکنون به همکاری و آبادی نیاز دارد و امارت اسلامی در این راستا برای رفاه و خودکفایی مردم تلاش دارد و برای تجاران و سرمایه گذاران ملی و خارجی تسهیلات لازم سرمایه گذاری را فراهم و از آنان حمایت می‌کند.
او افزود که معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه در این بخش سهم فعال دارند. افغانان صلح پسند‌اند و امارت اسلامی با تمام کشورها سیاست تعامل نیک را انتخاب کرده است.
رییس عمومی دفتر مقام عالی ریاست الوزرا، هم‌چنان بیان کرد که افغانستان و هندوستان از گذشته‌ها به این سو مناسبات خوب سیاسی و اقتصادی دارند و امارت اسلامی تلاش دارد که این مناسبات هرچه بیشتر گسترش یابد. او هم‌چنان از همکاری‌های لازم به تاجران و سرمایه گذاران هندی اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا