اخبارTOPجهان

سازمان ملل متحد: در شش ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار زن در نوار غزه به شهادت رسیده اند

 

کابل ۲۹ حمل باختر

سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود در باره جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه، گفته است که از اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۱۰ هزار زن در غزه شهید شده‌ اند.

براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ از میان ۱۰ هزار زن شهید شده طی ۶ ماه گذشته، ۶ هزار نفرشان مادر بودند که حالا بعد از شهادت، ۱۹ هزار فرزند یتیم از آنان بر جای مانده است و زنان جان به در برده از جنگ هم بیوه، آواره و بی‌خانمان شده‌اند و اکنون با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه شب رابدون غذا و دسترسی به آب آشامیدنی، دستشویی و نوار صحی صبح می‌کنند و با شیوع بیماری‌های مرتبط دست به گریبان اند.

گزارش سازمان ملل متحد، وضعیت زنان و آوارگان جنگی در غزه را «غیرانسانی» توصیف کرده است.

همین گونه، مسوولان صحی درغزه می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اکتوبر سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی شهید شده است.

این درحالی است که درگیری نظامی میان اسرائیل و ایران طی یک هفته گذشته، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را نگران کرده که کشمکش جمهوری اسلامی و رژیم بنیامین نتانیاهو از توجه جهانی به بحران غزه بکاهد و همین موضوع مانع پیشرفت تلاش‌ها برای متوقف کردن جنگ در غزه شود.

در عین حال، گروهی از حامیان فلسطینیان در سانفرانسیسکو، پل بزرگ این شهر- گلدن گیت- را برای ساعاتی مسدود کردند و خواستار توجه جهان به فاجعه غزه شدند.

گفتنی است که نگرانی‌ها از این نیز وجود دارد که رژیم اسرائیل ممکن است از درگیری با سپاه پاسداران ایران برای تغییر توجه‌ها از غزه برای خود سود ببرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا