اخبارTOPجامعه

ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در فاریاب افتتاح شد

کابل ۲۷ حمل باختر
کار اعمار ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در قریه توقوز درک ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب تکمیل و طی محفل باشکوهی با حضور مقامات امارت اسلامی افغانستان و باشنده‌گان محل افتتاح گردید و همزمان با آن دستار فضیلت به سر ۱۰ تن از نوجوانان که قرآنکریم را در این مدرسه حفظ کرده بودند گذاشته شد.
وزارت زراعت، آبیاری ومالداری بانشر این خبر نگاشته است: در محفل افتتاح این مکان آموزشی مولوی عطاءالله‌ عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، داملا شعیب رسالت والی فاریاب، مولوی نعمت ‌الله روحانی رئیس استخبارات فاریاب، مولوی عبدالرحمان اکه والی سرپل، مولوی عبدالوکیل منیب معاون قول اردوی الفتح، قاری گل ‌حیدر شفق والی جوزجان، معاون والی فاریاب، روسای ادارات ، علما، بزرگان، جوانان، قومندانان جهادی اشتراک داشتند.
مولوی عطاءالله‌عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری صحبت نموده افزود که در مدرسه عمری نزدیک به ۱۵۰۰ تن از جوانان پسر و دختر آموزش می‌بینند و هدف از اعمار این مکان مقدس را رو آوردن به علم و دانش روشنگری عنوان نمود.
وی افزود که مردم بتوانند اولاد شان را برای فراگیری علم و دانش، که بیشتر آنان فرزندان شهداء و یتیم‌هایی می‌باشند که توانایی اقتصادی آموزش را ندارند، او از مردم خواست تا اولادهای شان را به این مدرسه بیاورند تا نسل بیدار و آگاه داشته باشیم”.
بعد از آن علماء دینی، استادان و مسوولان امارت اسلامی در زون شمال هر یک به نوبه خود صحبت نموده و از توجه سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری بابت ساخت این مدرسه سپاسگزاری نمودند.
در همین حال دا‌ملا شعیب رسالت والی فاریاب اعمار اماکن عامه را سبب سربلندی دنیا و آخرت افرادی‌ عنوان نمود که در ساخت همچو مکان‌ها سهم می‌گیرند و تلاش می‌کنند و نیز از جوانان خواست که در برابر هرنوع تهاجم فرهنگی و فکری آمادگی و استقامت داشته باشند.
سپس مولوی عبدالوکیل منیب معاون قول اردوی الفتح وحدت، امنیت و حاکمیت نظام اسلامی را از نعمت‌های پروردگار عنوان نموده گفت: جوانان می‌توانند با استفاده از این نعمت‌ها به هر نقطه افغانستان سفر نموده و درس بخوانند.
قاری گل ‌حیدر شفق والی جوزجان نیز در صحبت هایش از مردم خواست که در حمایت از نظام اسلامی کوشش نمایند و شکر این نعمت پروردگار را بجا آوردند که همچو وحدت و آرامش را نصیب افغانستان گردانده‌ است.
در اخیر دستار فضیلت به سر حافظان قرآنکریم گذاشته شد و محفل با اهدای تقدیر نامه و سند فراغت پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا