اخبارجامعه

زنان زندانی در جوزجان: بد رفتاری با ما حقیقت ندارد

شبرغان۵ ثور باختر
زنان زندانی در جوزجان، شایعه یی مبنی بر بد رفتاری با آنان از سوی زندانبانان را به دور از حقیقت و شایعه خواندند.
شماری از رسانه ها، شایعاتی را به نشر رساندند که گویا با زندانیان زن در جوزجان، از سوی زندانبانان بدرفتاری صورت می گیرد.
صدف یکی از زندانیان می گوید که در جریان یک و نیم سال حضورش در زندان، مسئولین زندان با وی و دیگر زنان، برخورد خوبی داشته اند و هیچ گونه فشار و یا بدرفتاری با آنها صورت نگرفته است.
نادیه، دیگر زندانی به آژانس باختر گفت که تمام کارکنان امنیتی زندان زنانه، از طبقه اناث بوده و تمام تسهیلات لازم مطابق به قوانین زندانها برای شان مهیا است.
در زندان جوزجان ، برای زندانیان،در پهلوی اینکه زمینه آموزش صنایع دستی ، علوم دینی ، قالین بافی و چند حرفه دیگر برای زندانیان مهیا شده است، به وقت و زمان آن غذای مناسب و خوب و خدمات صحی کاملا عالی برای شان ارائه می شود.
مقررات در زندان زنانه ی جوزجان طوری است که هیچ مرد حق ورود به بخش زنانه محبس را ندارد و فقط 10 تن از پرسونل امنیتی زن جهت رسیده گی به مشکلات زندانیان موظف اند.
در همین حال، مولوی سیف الدین معتصم رئیس اطلاعات وفرهنگ جوزجان می گوید که مسئولین امنیتی، نهایت تلاش را دارند تا به حق و حقوق زندانیان جوزجان به خصوص زندانیان زن رسیده گی کنند.
او گفت که شایعه مبنی بر برخورد و رفتار نا مناسب با زندانیان زن، از سوی رسانه های غربی، از حقیقت دور بوده و هیچ اساس ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا