انتخابات

روند رسیدگی به اعتراض های استیناف خواهی آغازشد

کابل/ اول دلو / باختر
زهره بیان شینواری رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز دریک نشست خبری از پایان روند ثبت اعتراض های استیناف خواهی دردفاتر ولایتی این نهاد خبرداد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ٬ زهره بیان دراین نشست خبری گفت که 6291 اعتراض استینافی دربرابر فیصله های دفترهای ولایتی این کمیسیون ثبت شده است وروند  رسیدگی به اعتراض های استینافی امروز در دفتر مرکزی کمیسیون  آغازشده است .
شینواری افزود که این  شکایت های  اعتراضی   از سوی دسته های انتخاباتی تیم دولت ساز ، ثبات وهمگرایی و صلح وعدالت اسلامی ثبت شده است که بیشترین آن در کابل، ننگرهار، کنر، پکتیا، خوست، لغمان و قندهار ثبت شده‌اند.
در پروان ،  میدان ورردک ،تخار،جوزجان و بادغیس هیچ موارد مبنی بر استیناف خواهی ،شکایتی ثبت نه شده است .
به گفته شینواری  ، بربنیاد  قانون وطرزالعمل انتخاباتی ،این کمیسیون فرصت دارد تا 15 روز مرحله های دسته بندی ، بررسی ،فیصله ، ابلاغ و تطیبق را نهایی کند .
براساس فیصله دفاتر و لایتی  کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی بیشتر از 5300  محل رایدهی در21 ولایت نیاز به بازشماری دارند اما مسوولان این کمیسیون دراین باره می گویند که اعضای این نهاد تاکنون درباره محلات بازشماری فیصله نه کرده اند .
محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دراین نشست خبری تاکید کرد که این مربوط به اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی است که  دربارۀ بازشماری  دوباره محلات رای دهی فیصله کنند.
  جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا