اخبارTOPجهان

روسیه؛ کمک های نظامی امریکا با اوکراین، اسرائیل و تایوان بحران‌های جهانی را وخیم‌تر می‌کند

 

کابل ۲ ثور باختر

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه کمک‌ نظامی امریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را وخیم کننده بحران‌های جهانی خوانده است.

به اساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ به‌دنبال تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده، دمیتری پسکوف هشدار داد که این کمک‌ها سبب افزایش بحران‌ در جهان می‌شود.

او با نشری پیامی در کانال تلگرام گفته است: کمک نظامی امریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان بحران‌های جهانی را وخیم‌تر می‌کند. کمک نظامی به کی‌یف به منزله‌ای حمایت مالی مستقیم از یک فعالیت تروریستی، کمک به تایوان یعنی دخالت در امور داخلی چین و کمک به اسرائیل راه مستقیم برای تشدید بی‌سابقه تنش در شرق‌میانه است.

این مقام روسی هم‌چنان گفته است که ارائه کمک نظامی به اوکراین، امریکا را «غنی‌تر و اوکراین را ویران‌تر» می‌کند. وی تاکید کرده که این کمک‌ها سبب کشته شدن بیشتر اوکراینی‌ها خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر مجلس نمایندگان امریکا با ۳۱۱ رأی موافق و ۱۱۲ رأی مخالف، لایحه جنجالی بسته کمک جدید ۸۷ میلیارد دالری به اوکراین و اسراییل را به‌طور نهایی تصویب کرد و به مجلس سنای زیر کنترول دموکرات‌ها فرستاده خواهد شد که احتمالاً در آن‌جا مورد تایید متحدان دولت بایدن قرار خواهد گرفت.

براساس این طرح اوکراین ۶۰.۸۴ میلیارد دالر و اسرائیل ۲۶ میلیارد دالر دریافت خواهند کرد. هم‌چنان دولت امریکا ۸.۱۲ میلیارد دالر برای هند و اقیانوس آرام، از جمله تایوان ارائه خواهد کرد.

گفتنی است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین کشورهای غربی، از جمله امریکا  کمک‌های خویش به کیف را با مهمات توپخانه و آموزش نیروهای اوکراینی آغاز کرد و اکنون این کمک‌ها را به تانک، دستگاه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا