سیاستاخبارفرهنگTOP

ذبیح الله مجاهد؛ رسانه‌ها در افغانستان، آزادی خود را دارند

 

کابل، ۱۰ جدی، باختر

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در واکنش به گزارش اخیر گزارشگران بدون مرز گفته است که رسانه‌ها در افغانستان هم آزادی و هم‌ فعالیت خود را دارند.

ذبیح الله مجاهد به رادیو تلویزیون ملی ، گفته است «در افغانستان رسانه هم آزادی و هم فعالیت خود را دارند، البته با شرط این که قوانین مملکت و ارزش‌های اسلامی را مدنظر گیرند

این درحالی است که سازمان گزارش‌گران بدون مرز در تازه ترین گزارش خود، افغانستان را یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای عنوان کرده و مدعی شده است که در سال ۲۰۲۳، ۲۱ خبرنگار از سوی امارت اسلامی زندانی شد و از این میان، سه خبرنگار هنوز در بند به سر می‌برند.

اما ذبیح الله مجاهد گفته است «… گاهی وقت ادارات، مسوولان رسانه‌ی را برای شریک ساختن بعضی موضوعات یا تنبیه حاضر ساخته اند و پس رخصت کرده اند و این بازداشت نیست »

مجاهد می‌افزاید که اما، بعضی از بازداشت‌های که منجر به محاکمه شده، صبغه حقوقی و جنایی داشته و مرتبط به کار رسانه‌ای نبوده است.

سخنگوی امارت اسلامی بار دیگر بیان داشت که رسانه‌ها به گونه آزادانه و با در نظر داشت قوانین مملکت و ارزش‌ها و اصول اسلامی در افغانستان به فعالیت‌های خود می‌پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا