سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالکبیر؛ امارت اسلامی خواهان روابط مثبت با جهان و همسایه ها است

 

کابل ۹ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیران افغانستان در ایران و امارات متحده عربی گفته است که امارت اسلامی خواهان روابط مثبت با جهان و همسایه ها است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا روز گذشته با مولوی فضل محمد حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در ایران و مولوی بدرالدین حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی به گونه جداگانه در قصر سپیدار دیدار کرد.

دراین دیدار نخست، مولوی بدرالدین حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در امارات متحده عربی به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات ارائه کرد و گفت که در اثر تلاش‌ها بر علاوه توزیع شناسنامه‌ها و پاسپورت‌ها به افغان‌های مقیم دوبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنان را حل کرده است.

مولوی بدرالدین حقانی افزوده که با سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی در تماس است و آنان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زراعت و تحصیلات عالی در افغانستان آمادگی نشان داده‌اند.

 سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی هم‌چنان شماری از پیشنهادات سفارت افغانستان در ابوظبی را با معاون سیاسی ریاست الوزرا شریک کرده است.

و در یک دیدار دیگر که با مولوی فضل محمد حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در ایران انجام شد او گفت: روابط با حکومت ایران در وضعیت خوب قرار دارد‌.

 مولوی فضل محمد حقانی افزود که در حال حاضر تعداد زیادی از محصلان افغان در پوهنتون‌های ایران مصروف تحصیل هستند و به زودی روند توزیع شناسنامه‌ها و پاسپورت‌ها برای آنان آغاز خواهد شد.

 سرپرست سفارت امارت اسلامی افغانستان در ایران بیان داشت که در ارتباط با مهاجران افغان با جانب ایران در تماس هستند و آرزومنداند با همکاری هردو جانب به مشکلات افغانان مقیم ایران رسیدگی شود.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در این دیدار‌ها ضمن ستایش از کار کرد این دو دیپلمات امارت اسلامی گفت که امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی روابط مثبت با جهان و همسایه‌ها می‌خواهد.

او تاکید کرد که نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج از کشور در همکاری با کشورهای میزبان به حل مشکلات افغانان در آن کشورها اولویت بدهند.

 معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان خاطرنشان کرد که امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان روابط حسنه در فضای احترام متقابل است و نمایندگی‌های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت‌های «خوب» در عرصه‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجارتی و ترانزیتی و اراده تعامل سیاسی موجود در افغانستان را به کشورهای میزبان و سرمایه‌گذاران آنان به گونه درست توضیح دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا