سیاستاخبارفرهنگجامعهTOP

دیدار سرپرست وزارت امور داخله با کادر های علمی و فرهنگی افغان مقیم در کشور های اروپایی

کابل اول ثور باختر
الحاج خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله با کادر های علمی و فرهنگی افغان مقیم در کشور های اروپایی دیدار کرد.
ابتدا داکتر روحی به نمایندگی از هییت متذکره از امنیت به وجود آمده، مبارزه موثر با مواد مخدر و پیشرفت های دیگر ابراز خوشنودی کردند.
او همچنان افزود، افغانستان نه تنها تحت تجاوز نظامی قرار داشت بلکه تحت تجاوز کلتوری و ایدیولوژیک هم آمده که باید با دقت همراه آن مبارزه صورت گیرد.
او افزود: بعد از جنگ، فراموش کردن خاطرات تلخ زمان گذشته، پذیرفتن یک دیگر به شکل واقعی، بلند بردن سطح تعلیمی و تحصیلی یکسان زنان و مردان، با سپردن مسوولیت ها به کادر های متخصص راه را هموار کردن برای ثبات و توسعه کشور و تعامل با کشور های دنیا افغانستان را در یک مسیر درست قرار خواهد داد.
سپس سرپرست وزارت امور داخله ، احساس مردمی که طی سالیان متمادی دور از کشور هستند و هنوز با مردم خود تعلقات معنی دار، دارند را ستود .
سرپرست وزارت امور داخله افزود: افغان ها پس از چند دهه مبارزات سخت و نفس گیر به اهداف اساسی خود که آزادی، مالکیت وطن خود و نظام اسلامی بود رسیدند و از هر جهت باید از فرصت های به وجود آمده، بخاطر آبادی و ترقی کشور استفاده کنند.
حقانی در ادامه گفت: ما با دنیا روابط بر مبنای احترام متقابل میخواهیم، امیرالمومنین در پیام عیدی به صورت واضح، دنیا را به روابط نیکو دعوت کرد، بحث تعلیم مربوط به ما است، ما خود زمینه آن را فراهم خواهیم کرد زیر این مسله مربوط فرزندان ما است و هیچ کسی دلسوز تر از ما بر فرزندان ما نیست.
سرپرست وزارت امور داخله افزود: در مورد نظام همه شمول و همچو بحث ها باید بگویم که، دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است، همانطور که در امور داخلی کشور های دیگر مداخله نمیکند، این را هم نمی پذیرد که دیگران برایش فرمایش بدهد که با حاکمیت ملی ما همخوانی نداشته باشد. حقانی همچنان گفت: دروازه های دولت بر روی همه خیرخواهان باز است و اطمینان داد که به سطح کشور، بخاطر حل مشکلات تلاش های خود را جاری نگه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا