اخبارTOPجهان

دو کشتی در جنوب غرب بندر عدن یمن هدف حمله قرار گرفت

 

کابل ۲۰ حمل باختر

شرکت‌های امنیتی انگلیس، از دریافت اطلاعات مبنی بر حمله به یک کشتی در خلیج عدن در حدود ۱۰۲ مایل دریایی جنوب غرب «مکلا» در یمن خبر داد.

براساس گزارش رسانه‌ها بین المللی؛ شرکت امبری، ازهدف قرار گرفتن دو کشتی در جنوب غرب بندر عدن خبر داد و گفته است که به کشتی‌های اطراف توصیه شده محتاط باشند و هر نوع فعالیت مشکوک را گزارش دهند.

گزارش‌ها هم‌چنان در مورد این که کشتی‌های یادشده مربوط به کدام طرف است و از سوی کدام طرف مورد حمله قرار گرفته، جزئیاتی ارائه نکرده است.

اما پیش از این، نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه گفته‌اند: به کشتی‌های مرتبط با آن رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و انصار الله یمن اعلام کرده بود که تا اکنون بیش از ۸۰ کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان رژیم آن کشور را مورد هدف حمله قرار داده بود.

این در حالی است که حوثی‌های یمن نیز اعلام کرده‌اند که روز گذشته با موشک و طیاره بی‌سرنشین به کشتی‌های بریتانیایی، آمریکایی و اسرائیلی حمله کرده‌اند.

در گزارش‌ها هم‌چنان آمده است که حوثی‌های یمن، یک کشتی بریتانیایی و تعدادی ناوچه آمریکایی را دردریای سرخ هدف قرار داده و در دریای عرب و اقیانوس هند نیز به دو کشتی اسرائیلی که به سمت بنادر اسرائیل در حرکت بودند، حمله کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا