انتخابات

حکمتیار: ۴۴ فیصد آرای ریخته شده به صندوق ها تقلبی است

کابل/20 عقرب / باختر
گلبدین حکمیتار رییس دسته انتخاباتی صلح وعدالت اسلامی  امرور دریک نشستی خبری با انتقاد ازکارکرد کمیسیون انتخابات گفت: 44 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری که به صندوق ها ریخته شده است ، تقلبی است.
به گزارش آژنس باختر:رییس دسته انتخاباتی صلح وعدالت اسلامی همچنان درین کنفرانس گفتکه  با آنکه کمیسیون روند بازشماری آرای را اغاز کرده است اما تاهنوز سرنوشت 300 هزار رای نا معلوم است زیرا که این آرا یک شب پیش ازانتخابات و یا پس از پایان  زمان قانونی رای دهی  درصندوق ها ریخته شده اند .
حکمتیار دراین نشست خبری ازکارکرد کمیسیون نیز انتقاد کرده گفت که مسوولان کمیسیون انتخابات وعده کرده بودند که درجریان دوروزنتایج آرا را اعلام می کنند اما 40 روز سپری شد اکنون دیده می شود که انان در کار شان عاجز است.
روز گذشته داکترعبدالله عبدالله رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز درجمع هواردارانش گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات باید درباره  چگونگی روند  بازشماری آرا ونیز درباره سرنوشت 300 هزار رای برای شهروندان کشور پاسخ بدهد.
درهمین حال میرزا محمد حقپرست یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته بود که کارهای این نهاد مطابق قانون پیش می رود.
به گفته وی اعلام نتیجه ابتدایی زمان اندک باقی  مانده است ، نمی توانند   روند بازشماری را توقف دهند زیرااین کار تخطی ازقانون است واین خواست ها برای کمیسیون قابل قبول نیست . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا